• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (2)

Ik vind het nieuwe kaarten overzicht eerlijk gezegd erg onoverzichtelijk. In V2 was het duidelijk wat fysieke en wat virtuele passen waren, en kon je gemakkelijk door de passen heen scrollen. Nu heb ik sinds V3 er ineens een (fysieke?) pas tussen staan waarvan ik niet zou weten wat voor pas dit is; voor zover ik weet heb ik deze pas niet / nooit gehad?

Bij deze mijn pijnpunten in deze draak van een discussie:

Ik heb altijd genoten van de Bunq app, de features die erin zitten en de manier waarop hij werkt. Maar de laatste update, een complete overhaul van de app, die is hopeloos en was nergens voor nodig.

Een aantal punten die mij tegenvallen:
    • Permanente ‘dark theme’ maakt de app overdag zeer lastig leesbaar in het felle zonlicht. Waarom is het witte thema ook uit de app verwijderd?
    • Het was voorheen mogelijk om binnen twee tikken je bankpas aan een andere bankrekening te hangen. Met de update is deze een feature ‘verstopt’ achter meerdere tikken.
    • In de update stelt een grote dikke plus onderaan elk scherm centraal. Maar wat betekent deze? Waarom zit er elke keer iets anders achter verstopt? En waarom moet ik als gebruiker elke keer maar gokken of de feature die ik nodig heb achter de plus op het ene scherm of achter de plus op het andere scherm zit?
    • Ik gebruikte de Bunq app voorheen om mijn bankzaken te regelen. Het prominente tabblad ‘us’ helpt mij niet mijn bankzaken te regelen. Voor nieuws en nieuwtjes kan en mag je mij mailen, maar ik hoef geen continue feed van ‘nieuws’ in mijn bankapp.
    • Voorheen bestond de totale som die op mijn rekeningen stond uit enkel de rekeningen die ik geselecteerd had. Dit betekende dat ik mijn spaargeld kon verbergen uit het totaal, en tegelijk wel zicht had op die spaarrekeningen. Het totaalbedrag gaf mij zo een overzicht van het geld wat ik nog te besteden heb, zonder mijn spaargeld. Jammer dat deze optie verdwenen is uit de app.
    • De drie rondjes met ‘(saved-)informatie’ bovenin ieder scherm zijn niet relevant. Het is leuke info, maar die hoef ik niet prominent en continue in beeld te hebben. Het leid mij af van de zaken die ik wél wil regelen: mijn bankzaken.
    • Daarnaast betaal ik niet extra voor Supergreen, dus ik hoef niet te zien hoeveel bomen ik heb geplant. Daarnaast staat bomen planten niet gelijk aan de ondertitel ‘CO2 bespaard’: CO2 wordt gemeten in ‘parts per million’ (ppm) en niet in bomen.
    • Als ik mijn bankpas wil blokkeren en ik ben op het overzicht-scherm van die bankpas... waar moet ik dan tikken? Tik ik op de grote dikke plus en daarna op ‘Freeze’? Of tik ik op de drie puntjes rechts bovenin de iOS app en ga ik voor ‘Block Card’?
    • Een vervangende kaart bestellen? Dat zou ik bij de instellingen van die kaart moeten vinden... toch? Niet onder de prominente plus?
    • En dan, de iPad app. De vorige versie maakte netjes gebruik van het grotere scherm en de ruimte die dat biedt om informatie op een andere manier te tonen. Na een update is dat ‘premium’ gevoel weg en moet ik op de iPad tevreden zijn met een opgeblazen iPhone app.

Er zijn misschien nog wel andere dingetjes die ik vergeten ben, maar het is jammer dat een eerder goed werkende app ineens zo’n zooitje wordt. Waarom zijn dit soort zaken niet in een beta test naar voren gekomen? Is er überhaupt een beta test uitgevoerd?

Ik hoop in ieder geval van harte dat het snel beter wordt. Want ik betaal voor Bunq Premium om gebruik te maken van een premium app. Een premium ervaring. Eentje waar bijna een gouden randje aan zit. Maar vooral om gebruik te kunnen maken van app waarvan ik blij wordt.

Die blijdschap is helaas verdwenen, maar ik hoop dat die snel terug kan komen. Zeker voor €8,- per maand.

@Tristan-Grey-Tiger#173047 hear hear, it's an absolute and utterly mistake to keep on going this road. Two months and also my 4 accounts in a bunq pack will be gone and all the users that I have brought Bunq in the past years will get the same advice. The trust is gone, and trust was key in this update.

Hi all, I just wanted to share some small success!!

I just realized I found together with ease!

Maybe its because the notifications don’t point you there (and I had to take this route a lot), or maybe its because the route is so weird that I remembered. Either way, once you get used to it, the route is fairly simple:
        1. Try NOT to use any logic
        2. Go to the us feed
        3. Think: I want to read together, but I cant find it, ok let me ADD a comment (hence: + sign) to ask how to get to together
        4. There is a button called help eachother
        5. Voila

I love the hide account, was looking for this feature for years!

The “my accounts” page in profile crashes the app on iOS

Hierbij mijn bevinden + feedback in min en pluspunten.

Minpunten:
              - De badges op de homepagina slaan nergens op, de functie "Geld bespaard" naar mijn mening hoeft dit absoluut niet op het dashboard, als ik het wil zien dan ga ik wel zoeken in settings. Hoe vaak kijk je er nou naar? Als dat 1x per maand is is het veel, maar het neemt wel een deel van mijn dashboard in beslag waar andere nuttige informatie kan staan.
              - Bomen???????? Ik zit toch in een bank app. Ik heb geeneens bunq super-green of een green card en zal waarschijnlijk dit nooit aanschaffen. Super goed dat we aan de natuur denken maar IMO mag dit ook verstopt worden ergens onder de settings OID, of in ieder geval uitgeschakeld. Echt vervelend.
              - 4 weken tijd bespaard, heel mooi maar waarom staat dit direct op de homepage? Hebben we geen andere daadwerkelijk nuttige informatie die we hier kunnen tonen?
              - "Van ons", het zou echt chill zijn als hier support zou komen te staan. Ik ga denk ik echt werkelijk nooit naar de "socials" kijken in mijn bank app... However de support is helemaal verstopt, kon hem eerst niet eens vinden.

Pluspunten:
              - Buiten de verschrikkelijk nutteloze "Geld bespaard", "Bomen", "Tijd bespaard". Vind ik het onderzicht van rekeningen eronder wel chill!
              - "Zichtbare rekeningen" geweldig! Super overzichtelijk, nu kan ik alleen nuttige rekeningen in het dashboard tonen. +1

Wie kann ich wählen, welche Konten in der Statistik sein sollen? Man kann in v3 keine Konten auswählen.

I don’t what you to do but you are ruling your reputation, V3 should have stayed in beta for much longer, let's say another year? The old app was leagues ahead of all the competition, the new one feels like a step back bothin design, user experience and features. Navigation between screens is often confusing. The UI seems to
                  be very focused on how much trees you can save andthe community, and has forgotten that it's supposed to be a banking app. Please bunq, make V3 a new and keep the old design and make some changes but keep the design. The latest update killed a lot of usability. Now, the app
                  looks oversimplified and most functions are hidden in some menus, making you search for them. All in all, you need more taps for the same functionality now,and instead of showing useful information about youraccounts, screen space is wasted by showing uselessinformation instead. Usability was traded for in formarketing (telling us how great bunq is) and somedark patterns which try to make you sign up for moreexpensive accounts.Terrible move from V2 to V3. The Ul and UX that you claim is better is actually worse. So disappointed... I really loved the previous version,it was the best banking exprience. Please revert it back or let me choose! The current main screen is souseless... Ecological approach is great and I am happy that you are doing it but I do not care about those statistics. Please give a choice to revert back! Such a
                  failure

Profile -> top right menu -> My Bank Accounts
                    crashes the iOS app reliably for me

Cant completly remove digital creditcard got error

UI and UX are part of my job and I'm ashamed for bunq to put out such a product. Software development is part of my job and I'm ashamed through that lens as well.
                        I'm really not sure what possessed you to publish v3 in this state. It needs a few months more UI polish, user testing and bugfixing. If my team had presented me with an app in the state v3 is in I would've gone into damage control mode

change the black page in white how was before.STOP FORCE PEOPLE to use an app good for funeraly

@misiricof#179126 Ich bin ebenfalls dieser Meinung. Schwarz mag „schick“ aussehen, aber es grässlich, darauf weiße Schrift zu lesen! Bunq, bitte lass mir die Wahl!

new version is FUNERALY TIPE not an app for public. CHANGE IT IN WHITE

Bunq, seriously. You list things solved but the biggest complaint is that f-ing Instagram feed but YOU JUST DONT SEEM TO CARE. It’s only talking about CO2 and some bug fixes. Don’t get me wrong, bug fixes are great but seriously, not addressing the hatred toward that feed feels just like a big 🖕🏼 to the community

Please make it more clear which items open an external browser when tapping them. There are a LOT of elements that when tapped open an external browser with an info page, but then some in the same list open a menu or a dialog. Makes for a confusing user experience

Me: So where would I find my bunq.me link settings in V3? Probably in the ‘Me’ tab, right?
                                    V3: No.
                                    Me: Hmm, I guess it’s in my profile then?
                                    V3: No.
                                    Me: Mkay, so where the hell is it?
                                    V3: Well obviously, you should open the ‘Us’ tab and see our AMAZING Instagram posts. Which are totally irrelevant to you cause you already are a paying customer, but isn’t our marketing team AWESOME?
                                    Me: ... I just want to edit my bunq.me link.
                                    V3: Oh yeah, then maybe click the plus icon. Not to add something of course but to open a menu, in this case ‘More Us’. Where I guess you will find your bunq.me details. But I don’t really care, ‘cause bunq is more important than you, puny user.
                                    Me: 😭 bunq what have you become? 😭BRING BACK V2!

Questions in Support Center are not in chronological order. Most of my questions are sorted newest to oldest but then the bottom one is the lastest right next to my first question

"My Favorites" shows me a list I cannot modify or even interact with, e.g. I would like to delete a favorite but can't.