• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (2)

Ik heb alle rekeningen in 1 overzicht ingesteld. Heb daar flink spijt van. 1 zakelijke rekening is nu totaal onvindbaar. Ik wil graag instellen welke rekeningen meetellen in het uitgavenoverzicht maar kan dat nergens instellen. Ik kan de rekeningen ook niet meer
Loskoppelen naar een enkel overzicht. Ik was heel tevreden over de oude versie van de app. Nu kan ik niets meer vinden of zelf instellen.

I'm also looking forward to the next update. I didn't ask to be part of this alpha test.

@Roy-Violet-Badger#174908 Idem. Gisteren KNAB aangevraagd voor 3 euro per maand. Nu overboeken en passé. ✌️

@Diego-Indigo-Ar#173067 This makes the app almost impossible to use for users with shared accounts. Very bad UX! :(

Here is my experience so far today:
          - I tried to authorize a payment, the app crashed. Admittedly the first time I was accessing the app since the new design, but not a good sign...
          - I start the app to authorize the payment. What the hell is that ugly new UI?!?
          - I authorize the payment. At least, I could do that.
          - Where is the option to deactivate dark mode? What, it's not possible?!?
          - How do I do a payment? How do i transfer money from one account to another one? Oh, I have to go in the source account and then click on the + button, the exact same + button that is useless on the home screen, then click the right option. Not intuitive at all, and more clicks than before.
          - Why do I care about how many trees I saved, above my own account information?!? That is a side information, if you are interested in it, which I'm sure is not the case of a lot of people!!!
          In short, the new UI is a total disaster...

Bitte bringt die Bilder für die Konten zurück. Eventuell auch mit einer wählbaren Option ob das Konto in der aktuellen Form oder Quadratisch dargestellt werden soll.

I welcome changes in UX with open arms. But this new interface sucks on so many levels.

• No more pictures to visually distinguish between accounts
              • Too much non essential clutter (time / threes saved, trophies earned)
              • Profile completion, if my profile is complete, i dont need to see this again

But the overall design aesthetic has taken several steps back. It looks like a fiverr proposal.
              The Trophies Earned is really insulting your user base's intelligence. We're not 12 year olds.

Profile pictures
              I hate it they're gone. However, if you go to the kebab menu in the top right of the Me menu, and click Visible Sub-accounts, you still see remnants of profile pictures. You just see the generic vault icons.

• huge step down in UX from v2. Enormous. The UI designers are on drugs. And not the productive kind.
                • configuring what accounts to count towards total on home screen is gone. Very hard to use shared accounts now.
                • can't select accounts for expense report either.
                • we're in your app for banking, not to check out your Instagram stream.
                • I am not a criminal, and I don't want my banking app to look super shady with a weird dark mode theme.

Bitte führt wieder ein Helles Themen ein und macht es wählbar: Hell, Dunkel, wie Systemstandard.

Bitte macht die Gesamtsumme und die Karten unter "für mich" auf Android verschiebbar.

Bitte macht die oberen drei Kreise bei "für mich" ausblendbar oder zumindest die ganze Zeile verschiebbar.

Bitte macht die Gesamtsumme unter "für mich" konfigurierbar, damit ich die Gemeinschaftskonten und Sparkonten aus der Berechnung ausschließlich kann.

@bunq#173009 Heel veel gebruikers inclusief ik zelf kunnen niet meer aangegeven welke rekeningen in het totaal saldo zichtbaar zijn.

@Barry-Indigo-Kiwi#175070 Precies dit. Het is het totaal van de rekeningen die je laat zien. Niet alle rekeningen hoeven in het totaal meegenomen te worden. Dat kon in V2.

@Rene-Pink-Turtle#175072 Zelfs de rekening die ik laat zien zijn het totaal saldo. Het is gewoon gebaseerd op instelling van V2 en nu op geen duidelijke manier in te stellen.

Feedback @bunq

In het overzicht met betalingen kun je niet meer zien vanaf welke rekening een bepaalde betaling is verricht. Dit was erg nuttig in V2 en het zou fijn zijn als dit ook in V3 weer mogelijk wordt gemaakt.

@Simon-Magenta-Zebra#175081 Absoluut. Had ik in mijn post ook om gevraagd.

Ik ben het eens met de meeste kritieken.

Ik denk dat er veel gebruikers zijn die helemaal niets hebben met het bomen-planten-idee en dus niet steeds willen zien dat ze 0 bomen geplant hebben. Er wordt heel erg gestuurd op een bomenplant-community en om een "green-abonnement" te nemen; dat is vervelend voor de gebruikers die alleen willen bankieren. Het lijkt teveel op een reclame-app ipv een bank-app en belangrijke functionaliteiten werkten of werken niet goed. Het kerndoel lijkt wel bomen planten en niet bankieren. Dat gevoel krijg je helemaal als je dit artikel leest: https://www.businessinsider.nl/banken-en-duurzaamheid-groen-supergreen-bunq/ . Misschien moet ik concluderen dat bunq en ik niet meer bij elkaar passen. Als ik bomen wil planten, doe ik dat liever op mijn eigen manier. Bomen planten koppelen aan geld-uitgeven lijkt me principieel niet juist, want hoe meer je consumeert des te meer je vervuilt. Ik sta dus niet achter de filosofie van bunq.

Ik ben blij te lezen dat het wel weer mogelijk wordt om Accountafbeeldingen in te stellen. Het was voor mij de grootste teleurstelling dat die verdwenen zijn. Ik heb hier een aantal maanden geleden veel tijd in gestoken om het netjes te customizen met m'n eigen afbeeldingen; en ineens worden die afgenomen: een grote stap achteruit qua overzichtelijkheid. Ik hoop dat ik dezelfde afbeeldingen weer kan gebruiken, misschien worden ze wat kleiner, maar dat is geen probleem.

Het punt m.b.t. navigeren naar de verschillende functies en functies op onlogische plekken ben ik het mee eens; net als de onlogische plus-knop. Gelukkig zijn er veel experts die hier al hun input voor hebben gegeven.

Ik vind het wel een groot voordeel dat nu 2 verschillende rekeningen (zakelijk en prive) te combineren zijn, ook al kan dat nog verbeterd worden. Het zou wel mogelijk moeten zijn om dat weer ongedaan te maken; dat lijkt nu niet te kunnen. Ik vind het persoonlijk wel fijn, maar het verschil moet wel duidelijk zijn; en waar nodig moet je hier makkelijk op kunnen filteren.

Voorheen kon je bij een afschrijving zien van welke rekening dat gedaan was. Dat is nu niet meer te zien. Dit verbaast me.
                                    Je kan ook geen bijlage of tekst meer aan een afschrijving toevoegen. Ook heel vreemd.

Al met al was ik in het begin erg teleurgesteld vooral door de hele grote fouten die er in zaten (ongelovelijk dat een bank-app hiermee 'live' gaat), maar ben wel blij dat een aantal dingen weer verbeterd worden.

Kom op bunq, herpak jezelf!

I can’t believe this new update. I never comment here or participate on the forum but this time I really had to post a comment. Especially after reading that Ali Niknam says “the people you hear complaining are mainly the tech savvy and outspoken people, other users are a silent majority”. I refuse to stay silent, I’m telling you right now this update is completely worthless and I agree with a lot of people here that if this isn’t fixed very soon I will move to a different bank. I absolutely loved bunq and all its features but you completely undid that with V3. All I want is just go back to V2 but you’re going to phase it out? No no no no what a nightmare!

@bunq kun jullie het mogelijk maken om de te personaliseren. Hierbij denk ik aan het aanpassen van wat er het ons tap wordt weergegeven. Het mogelijk maken om de weergave aantepassen van de rekening zo naar bijvoorbeeld hoe het in V2 er uit zag.
                                        En mogelijk hied om de rondjes aantepassen of weg te halen.
                                        Je zou bijvoorbeeld de mogelijkheid kun bieden om weer pay en request boven in te zetten in plaats hoeveel tijd of geld je bespaart. Of zelf weg te halen. Weet niet of iemand nog aanvullingen heeft.