Ik ben het eens met de meeste kritieken.
Ik denk dat er veel gebruikers zijn die helemaal niets hebben met het bomen-planten-idee en dus niet steeds willen zien dat ze 0 bomen geplant hebben. Er wordt heel erg gestuurd op een bomenplant-community en om een "green-abonnement" te nemen; dat is vervelend voor de gebruikers die alleen willen bankieren. Het lijkt teveel op een reclame-app ipv een bank-app en belangrijke functionaliteiten werkten of werken niet goed. Het kerndoel lijkt wel bomen planten en niet bankieren. Dat gevoel krijg je helemaal als je dit artikel leest: https://www.businessinsider.nl/banken-en-duurzaamheid-groen-supergreen-bunq/ . Misschien moet ik concluderen dat bunq en ik niet meer bij elkaar passen. Als ik bomen wil planten, doe ik dat liever op mijn eigen manier. Bomen planten koppelen aan geld-uitgeven lijkt me principieel niet juist, want hoe meer je consumeert des te meer je vervuilt. Ik sta dus niet achter de filosofie van bunq.
Ik ben blij te lezen dat het wel weer mogelijk wordt om Accountafbeeldingen in te stellen. Het was voor mij de grootste teleurstelling dat die verdwenen zijn. Ik heb hier een aantal maanden geleden veel tijd in gestoken om het netjes te customizen met m'n eigen afbeeldingen; en ineens worden die afgenomen: een grote stap achteruit qua overzichtelijkheid. Ik hoop dat ik dezelfde afbeeldingen weer kan gebruiken, misschien worden ze wat kleiner, maar dat is geen probleem.
Het punt m.b.t. navigeren naar de verschillende functies en functies op onlogische plekken ben ik het mee eens; net als de onlogische plus-knop. Gelukkig zijn er veel experts die hier al hun input voor hebben gegeven.
Ik vind het wel een groot voordeel dat nu 2 verschillende rekeningen (zakelijk en prive) te combineren zijn, ook al kan dat nog verbeterd worden. Het zou wel mogelijk moeten zijn om dat weer ongedaan te maken; dat lijkt nu niet te kunnen. Ik vind het persoonlijk wel fijn, maar het verschil moet wel duidelijk zijn; en waar nodig moet je hier makkelijk op kunnen filteren.
Voorheen kon je bij een afschrijving zien van welke rekening dat gedaan was. Dat is nu niet meer te zien. Dit verbaast me.
Je kan ook geen bijlage of tekst meer aan een afschrijving toevoegen. Ook heel vreemd.
Al met al was ik in het begin erg teleurgesteld vooral door de hele grote fouten die er in zaten (ongelovelijk dat een bank-app hiermee 'live' gaat), maar ben wel blij dat een aantal dingen weer verbeterd worden.
Kom op bunq, herpak jezelf!