• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (2)

hi, three questions:
1. how do i remove the “saved co2” and “saved time”. irrelevant, useless and annoying marketing which takes half my screen.
2. how do i close online cards?
3. out of the four menu/icons only one makes sense - “me”. can this be customised?

too much marketing in this update. makes me wonder how, if any, customer testing has been conducted.

@Leendert-Teal-Dolphin#175628 Bunq is already working on a light version of the app!

@vt#175633 Answer to all of your three questions is: you can't, at the moment. You can't hide the counters, close a online card or customize the menu's.

Ik heb de update nog niet uitgevoerd en zit gelukkig nog op V2 en zolang dat kan houd ik dat nog even zo. Ruim drie jaar geleden lid geworden bij bunq voor 1 Euro per maand. Nu is dat per maand 8 keer zo duur geworden en krijg daar ook wat extra's voor terug (extra passen/contactloos betalen via app). Ik ben van mening dat je geld laten beheren door een bank best wat mag kosten.
        Maar waarom wordt het zo aan je opgedrongen om maar een duurder abonnement te nemen? Ik wil dat helemaal niet. Ik wil bankieren en wel op een eenvoudige en leuke manier. En dat gedoe over die bomen hoef ik niet in een bank-app, Dit voegt werkelijk niets toe.
        Ik kijk het nog een maandje aan en als dat opdringerige om je aan een extra abonnement te helpen en dat gedoe over de bomen niet weg is dan ga ik terug naar mijn vertrouwde SNS bank.

Waarom moet ik nadat ik mijn pas heb gekoppeld aan een rekening meerdere keren op terug klikken. Kan er een home button worden toegevoegd a.u.b. Begin me hier heel erg aan te storen. Waarom zitten deze basic functies zo diep in de interface. Dit gebruik je dagelijks!

@thijsoost#175635 “at the moment” means that it will be possible in the future?

Betalen is een drama. Ik kaan niet selecteren van welke account ik wil betalen. loopt steeds vast in het gegeven dat ik te vaak heb ingelogd.

Ik heb 3 accounts 2 zakelijk en 1 prive. V3 is een drama.

@Floor-is#175522 I've found it!

Long-press on the 'account' button in the bottom.
                Absurdly counter-intuitive, a woeful piece of design in an otherwise abysmally bad designed app.

@Floor-is#175553 inmiddels wel: long-press op 'account' onderin. (Je verwacht het niet! Nee natuurlijk niet, is ook super onlogisch)

Hallo, ik gebruik Bunq alleen zakelijk. Destijds had ik ook privé account, maar die gebruik ik niet meer. Met de komst van v3 ben ik geforceerd om steeds in te loggen in mijn privé account.
                    Hierdoor kan ik geen betalingen uitvoeren, wanneer ik zakelijk wil betalen.

En telkens wanneer ik de bunq app open krijg ik volgende bericht.

Als ik dit doe wordt ik van mijn zakelijke rekening uitgelogd en kan ik dus geen betalingen uitvoeren, omdat ik geen “eigenaar” ben van mijn zakelijke pasjes.
                    Super irritant! Hoe kunnen we dit oplossen?
                    Moet ik mijn privé rekening opheffen? V2 had deze probleem niet!

@Brian-Silver-Zebra#175563 so that seems to be another issue. I have them separate. Good luck!

@Floor-is#175654 Wat is er niet onlogisch in v3, je zoekt je continu de pleuris

@vt#175639 Bunq hasn't said something about 1 (hiding the counters) and 3 (customizing the menu's), so not sure if that'll be possible in the future. 2 (not able to close online cards) is a bug, and I assume that'll be fixed in the near future!

@Floor-is#175575 opgelost: klaarblijkelijk kan je een long-press doen op de 'account' knop. Nee is niet logisch, degene die dit bedacht heeft moet echt op het strafbankje.. Maar ik kan in ieder geval weer bij mijn eigen gegevens.

What about the possibility to choose between the current card view and the old list view?

@Gecko#175664 In Dutch we have a word for what I'm feeling "plaatsvervangende schaamte". I'm so deeply ashamed of what someone else did, I feel ashamed FOR them.

@Floor-is#175654 Ik snap waar dit vandaan komt: in veel apps - zoals Instagram - is het ook mogelijk om van account te wisselen door de profielknop lang ingedrukt te houden. Maar dit is een verborgen knop: als je het niet weet, kom je er niet snel achter. Eigenlijk zou er een korte popup met uitleg moeten staan die aangeeft dat deze verborgen optie bestaat, of er moet op een andere plek een duidelijke switch knop komen.

Ik ga denk ik over stap naar KNAB. V3 is een drama. ideal betalingen met de scan lukken niet.

Zou graag zien dat de together topics van bunq gepind worden bovenaan de lijst en dan met name de updates waar aan gewerkt wordt. Zou wellicht een hoop terugkerende vragen schelen. De headers zoals uit V2 is in V3 niet meer, dus ze verdwijnen snel naar beneden.