NickAce
@Petrus-Orange-Puma#176382 Zou zeker enorm helpen denk ik, als sticky op together en in de Us tab.
@Petrus-Orange-Puma#176382 Zou zeker enorm helpen denk ik, als sticky op together en in de Us tab.
@bunq I'm literally losing my mind here. Almost every topic I see is being closed. People are giving constructive feedback about V3 and you smack them by not answering their questions. In the mean time people are walking away from bunq, what the hell is going on out there! Fix these problems or go back to V2. I'm seriously considering to look for another bank. Come on guys do something!
@N1ck#176563 It works up untill adding the account and getting a confirmation e-mail and logging in with my new code. But after that I still have only my private account to choose...
@HenkG#176582 And if you then longpress your profile button?
The communication by bunq couldn't be worse. So many valuable customers are complaining and they still act like V3 is superb ( "We’re super excited with the new app") and there are only a few issues ("working to solve a few issues").
Then there's Ali Niknam's latest reaction: "Tree Count, CO2 Saved and negative amounts (amongst others) have been resolved." Sure, the Tree count and CO2 Saved we're the biggest issues, we need that so badly... not!
Just be honest and admit you failed with V3.
I upgraded yesterday and want to share my initial feedback: I like the fundamentel rethink of the app. I like the overview of all my accounts.
I don’t care for all gamification and community stuff so hopefully you can make that less prominent (but I’m not very bothered by it right now). I do feel all the (sometimes very arbitrary) stats you are collecting and displaying adds very little value compared to the prominence it gets.
I like the view inside the accounts and I don’t miss the events overview.
For new users I think the big plus buttons are a good approach. Having said that, it is still a bit of a puzzle; I think my gf would not be able to order the right cards since she has no clue what the differences are between maestro and mastercard (technically). I think you are on the right path with this and you need to iterate more.
I haven’t tried card switching and using the online card yet (the other functionality which I use most) so I will probably provide more feedback later.
The one thing I really dislike is dark mode being the only theme now.
Folgende Punkt verursacht im Moment noch einen Fehler:
Zumindest tut es dies auf der iOS App in Version 14.0.1
Fehler: Schwarzer Bildschirm mit Kamera im Hintergrund.
Hier die Möglichkeit zu haben, das man zwischen Kachel und Listenansicht switchen kann, würde für viele die Ansicht vereinfachen. Hat jemand beispielsweise nur 2 Konten, ist die Kachelansicht viel zu klein Skaliert.
Das hätte den Vorteil, das man Premium Nutzer nicht ausschließt. Gleichfalls herrscht Konsens darüber, das diese Statistiken völlig irrelevant sind.
Für SuperGreen Nutzer ist die Anzeige, wie viele Bäume gepflanz worden sind, allerdings ziemlich cool.
Im Moment denkt man, das diese beiden Elemente ebenfalls zu den Konten gehören. Aus Nutzerperspektive macht es hier Sinn, dies Optisch hervorzuheben.
Mein favorisierte Lösung: "Geld gespart" gegen "Karten" auszutauschen. "Zeit gespart" gegen "Gesamt" auszutauschen.
Die dort genannten Statistiken sind cool, und man darf auch stolz darauf sein, was man als Bank schon alles erreicht hat.
Vorschlag: "Von uns" mit "Kamera" tauschen. Den "Von uns" Punkt umbenennen als "Statistiken". Möglich wäre dann auch ein eigener Punkt für Profil/Einstellungen oder ähnliches. Dort kann man dann Statistiken für eigene Konten, Trophäen, AddOns und eben auch die Seite "Von uns" einbauen. Es wäre etwas versteckter, aber dennoch leicht zu erreichen.
Möchte ich mehr Informationen über eine Zahlung erhalten, muss ich ständig auf "Mehr anzeigen" drücken. Hier wäre es toll, wenn als Standard direkt alle Informationen zur Zahlung angezeigt werden würden.
Es wäre toll, wenn hier noch zusätzliche Konfigurationsmöglichkeiten hinzukommen würden. Beispielsweise:
Um ehrlich zu sein, ist dieser Button etwas misverständlich und imho. auch viel zu prominent gestaltet.
Wie oft lege ich mir ein neues Konto an? Im Grund richtet man sich seine Konten einmalig ein und dann war es das auch. Die Funktionen, die dieser Button bietet sind unübersichtlich und nicht intuitiv. Auf keiner der Seiten.
Es wäre schön, als Beispiel in "Für mich" eine Fläche dazu gestellt wird, die der alten Möglichkeit ein Konto hinzuzufügen ähnelt.
Ich hab als Beispiel mehrere Arten von Konten. Beispielsweise wäre da meine privaten Konten, dann meine Sparkonten und zu guter letzt habe ich Gemeinschaftskonten (Urlaub und Wohngemeinschaft). Letztere führe ich allerdings komplett auf meinen Namen und habe den anderen keinen Zugang dafür gegeben.
Ich möchte sehen, was auf diesen Konten an Geld liegt, möchte diese aber nicht in die Gesamtberechnung mit einfließen lassen.
Eine optische und mathematische Trennung wäre hier super. Diese Konten könnten mittels Trennlinie oder ähnlichem von einander gesplittet sein.
Ihr als bunq seid bisher großartig gewesen. Leider habt ihr mit diesem Update extrem viele Dinge nicht beachtet. Solltet ihr den Kunden gegenüber zugeben, das ihr mit dem Update V3 über das Ziel hinausgeschossen seid, und zu eurem Fehler stehen, dann werdet ihr weder euer Gesicht verlieren noch Kunden verlieren. Ich bitte euch nur, seid Transparent in dem was ihr tut und wie ihr auf diese Kritik reagiert. Es ist niemandem geholfen, wenn ihr trotz des Shitstorms dabei bleibt, das die V3 die Beste App aller Zeiten ist.
Ich glaube weiter an eure Philosophie und bin überzeugt: Ihr schafft das!
Viele Grüße
Ulf
This UI is ugly as f#ck, hate it.
@bunq#173009 Wat een onzin je bent geen gebruiker, deze update is vreselijk!
@bunq Is het tijd voor een nieuwe thread? Dan kunnen kunnen jullie opnieuw laten zien waaraan gewerkt wordt.
Misschien kunnen jullie ook duidelijk maken waarom de app live is gegaan wetende dat zelfs niet alle features van V2 erin zitten. Dat zou jullie leven een stuk makkelijker maken.
Waar ik minstens op hoop: tabblad US weg, de Plus weg. De drie rondjes bovenin weg. En zelfs dan zal de terechte kritiek niet mals zijn.
Ich weiß nicht, ob es schon genannt wurde. Es lassen sich keine Notizen mehr zu Lastschriften hinzufügen.
Vreselijke update @bunq. Ik waardeer de energie en tijd die jullie in V3 hebben gestoken echter is de nieuwe versie waardeloos. Hopelijk kan de uitrol van V3 teruggedraaid worden en opnieuw opgesteld worden op de tekentafel.
Mijn opbouwende kritiek voor de nieuwe V3 app:
- De Voor Mij tab ziet er mooi uit met die twee rijen en duidelijke kleuren. Ik las dat er gewerkt wordt aan de terugkeer van de iconen voor de sub accounts waar velen blij mee zullen zijn. Je kan eventueel als alternatief een optie tot list view inbouwen waarbij alles als vanouds onder elkaar staat. Iedereen blij.
- Ik heb een premium account en woon tijdelijk in het buitenland. De indicator “Geld gespaard” is derhalve leuk voor mij om te zien. Hoeft echter niet zo prominent in beeld. De bomen indicator zou alleen in beeld moeten komen voor de mensen met een green account. De tijd besparen indicator slaat eigenlijk nergens op. Ik zeg skippen als dit onderdeel aangepakt zou worden. Een andre optie is dat je de indicatoren kan aan en uit schakelen. Iedereen blij.
- Er zijn op de Voor Mij tab twee optie buttons die ook zichtbaar zijn in andere views. Daar hebben ze andere menu functies. Wat voor logisch zou zijn:
- Plus knop als je een bankhandeling wilt doen (tekst van de opties moet veel korter en zakelijker: Open subaccount, open gezamenlijk account,Open spaardoel,Open slice - groep). De forest grow optie hoort niet bij premium en de travel Card optie moet onder natuurlijk onder de knop “”passen"
- De optie knop (drie puntjes rechts boven) in het witte bolletje als je iets wilt instellen en hou die logica vast.
- Ik zou de opties “Geplande betalingen", "geautoriseerde incasso’s" en "automatisch verdelen” in dit algemene Voor Mij venster onder de opties trekken omdat het over verschillende subaccounts gaat. Ze zijn nu alleen zichtbaar als je op een willekeurige sub account drukt terwijl het daar niet noodzakelijkerwijs mee te maken heeft. Algemene opties moeten onder de optie knop van de algemene view.
- Indien je op de Totaal knop druk krijg je alle mutaties te zien maar niet van welke subaccount ze zijn afgeboekt.
- Over de Van Ons tab is al veel geschreven. Ik zou het inrichten voor Bunq Together maar vind het zo ook prima. Ik ga het nu echter niet gebruiken.
- De profiel tab is voor mij prima al zou ik de Pie Chart gevoelsmatig bij de opties op de Voor Mij tab zetten bij de andere subaccount gerelateerde zaken. Op deze manier is het wel snel toegankelijk.
- Op de scan tab zit een optie om efficient je bonnetjes te beheren. Dit betreft wederom een optie die hoort bij een andere account. Skippen. Mensen gaan echt geen €9 extra betalen om bonnen te scannen. Gezien de term premium zou dit er al gewoon in moeten zitten. Anders Premium re-namen naar Basic Bunq:-).
Veel succes met alle feedback. In mijn beleving maak je met enkele aanpassingen aan de app 80% van de gebruikers weer blij.
Nog een laatste opbouwende reactie:
Het hele Co2 Bomen verhaal is een nobele gedachte en kan best gekoppeld worden aan een Green account voor waarschijnlijk een zeer selecte groep liefhebbers. Op dit moment lijkt alles om die bomen te draaien. Op de site, in de emails, in de app, in de verdeling van de features. Die strategie is niet logisch. Kies voor twee sporen waarbij alle features beschikbaar zijn voor beiden. Je moet nu over op Green om bepaalde functies te verkrijgen. Niet logisch en volgens mij één van de grote irritatie punten bij de Bunqers. Bunq Basic, Bunq Premium, Bunq Green en Bunq Business. Iedereen blij.
Beste @bunq,
Ik vind het erg bijzonder wat voor update jullie hebben uitgebracht. Die maand in beta zal vast andere bugs er uit gehaald worden maar je kan niet je betalende klanten zo'n product met zo veel flaws leveren.
Is er toevallig ergens een lijst te zien waar we kunnen zien wat er al op de backlog staat, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie van die vorige thread maar 10-20 dingen hebben opgepakt.
Hier is een lijstje die op de backlog kunnen:
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen
Weet niet of dit al eerder is genoemd en omdat de thread even doorlezen me het weekend kost post ik het toch maar 😄. Ik kan namelijk geen notitie aan een betaling toevoegen via de veelbesproken + knop als deze vanuit Insights wordt geopend. Dit werkt wel vanuit het overzicht per rekening en het totaaloverzicht. Ik zou dit graag ook willen kunnen doen vanuit Insights 🙋♂️
Ik was net fan geworden doordat bunq mij als early adopter 3 maanden gratis gaf het meer gaan gebruiken.. ik vond de V2 app geweldig , waarom nu deze totaal onzinnige remake wat het totaal niet beter maakt door de vele redenen reeds gegeven . Gelukkig updaten mijn apps niet automatisch. Maar ik vind de V3 werkelijk verschrikkelijk, ik rate bunq de beste fintech met alle functies etc . En meest complete innovatieve app en producten. Maar met deze nieuwe App blijft daar weinig gebruiksgemak van over ..
als de V2 app niet naast de huidige app beschikbaar blijft , denk ik eerlijk gezegd het bunq premium het mij niet waard is helaas .
Snap sowieso niet waarom je je hele app om de zoveel tijd helemaal moet omgooien, de bestaande gebruikers zijn er aan gewend en deze update is gewoon echt een verslechtering
New UI sucks. I don’t care how many trees or how much money you claim to have saved me. Just give me easy access to my accounts. The whole things feels clumsy now.
Als je zowel een prive- als een zakelijk account hebt, waarbij je gekozen hebt voor allebei weergeven; en je heft het prive-account op, dan worden ook je zakelijke passen verwijderd/gedeactiveerd.
I accidentally ordered a new card and i was debited 10 euros. There was no feedback or no indication how much it would cost... Very sad about this UX
@Davide-Helios#176726 You can contact Support via the chat option in the app if you want a refund.