LukasRookie
Mijn "Metal Card" wordt door sommige pinapparaat niet geaccepteerd. Er verschijnt dan "Magneetstrip Lezen". Ook bij nieuwere modellen pinapparaten, herkent iemand dit?
Mijn "Metal Card" wordt door sommige pinapparaat niet geaccepteerd. Er verschijnt dan "Magneetstrip Lezen". Ook bij nieuwere modellen pinapparaten, herkent iemand dit?
Is dit misschien bij apparaten die geen Mastercard ondersteunen maar alleen Maestro?
Si vous êtes au Pays-Bas, apparemment c'est un pays qui fonctionne beaucoup avec le réseau Maestro, contrairement à la plupart des autres pays qui acceptent beaucoup plus le réseau Mastercard/Visa.
(La metal Card est une MasterCard).
@Lukas-Navy-Falcon#176831 Zoals hierboven in het Frans aangegeven, is Nederland een Meastro-land. De meeste winkels accepteren nog geen Mastercard.
De Metal Card is een Mastercard en zal dus niet overal geaccepteerd worden. Gelukkig is dit langzaam aan het veranderen.
Als een kaartsoort niet geaccepteerd wordt, dan geven terminals (pinapparaten) dat niet zo aan, maar vragen ze om een magneetstrip. Het is vrij onlogisch.
Bedankt allen voor de reacties. Was wel netjes geweest als ik dit vooraf had geweten.. !
@Lukas-Navy-Falcon#176831 Lukas, ik had zelfde probleem. Heeft denk ik jiets met acceotatie maar met bunq software te maken. Sommige winkrls waar ik kwam accepteerde de metal card en plots kreeg ik bericht 'leees magneetstrip' wat vaak ook niet werkte. Oplossing is eenvoudig. Je metal kaart in de bunq app deactiveren en weer activeren. Daarna doet hij het weer.
@Lukas-Navy-Falcon#176974 Al sinds jaar en dag staan er bij de ingang op winkelruiten of bij de kassa stickers waarop staat welke betaalvormen geaccepteerd worden.
Dat de Metal Card een Mastercard is, mag bunq misschien wat duidelijker communiceren, maar je kan, als je een bankpas aanvraagt die erg duur is, misschien ook kijken naar de specificaties.
Het zou me verbazen als uit- en weer aanzetten hier de oplossing is.
@Tom-Golden-Bear-2093837909#176979 Ik ben het helemaal met je eens dat ik als consument ook de plicht heb om mijzelf goed te informeren. Maar als ik bij mijn bank bank in Nederland een betaalpas krijg, verwacht ik gewoon dat deze overal werkt. Er moet beter worden vermeld dat het niet om een reguliere betaalkaart gaat, zo komt het namelijk in alle communicatie wel over..
@Tom-Golden-Bear-2093837909#176979 Dit ga ik gelijk proberen! Ik zal laten weten of het werkt!
@Lukas-Navy-Falcon#176985 Hi Lukas, kun je weten of het is gelukt?
@Martinus-Purple-Akita#203930 Vandaag toevallig weer is geprobeerd, dit keer bij de Vomar.. geen succes helaas! Toen maar gewoon niewerwets via mn telefoon s
Hi 👋 @Lukas-Navy-Falcon#206229
De vomar accepteert naar mijn weten ook alleen Maestro en V-Pay passen dus dat je Metal Card daar niet werkt ligt hoogstwaarschijnlijk aan de acceptatie van de winkel. Terminals geven hierdoor verschillende en vreemde foutmeldingen, over het algemeen kan de caissière je wel informeren over welke passen er worden geaccepteerd. Helaas staat dit niet bij iedere winkel netjes aangegeven bij de voordeur of kassa.
@Tim#206255 Ja klopt, bij het pinapparaat is het altijd een gokje of de kaart wel if niet geaccepteerd wordt. Dit staat vaak niet aangegeven. En ik moet zeggen dat het toch onprettig is als je kaart geweigerd wordt. Gelukkig google pay vandaag :)
@Lukas-Navy-Falcon#206265
Via een Apple Pay en Google Pay heb je overigens nog steeds hetzelfde probleem van acceptatie van de onderliggende passen, het is geen magisch betaalmiddel op zichzelf. In Apple Pay en Google Pay heb je namelijk nog steeds het onderscheid van je toegevoegde Maestro of Mastercard.
Verder zou Google Pay natuurlijk een mooie toevoeging zijn als dat wordt aangekondigd zoals in de persberichten werd gezegd.
Ja dat is ook zo natuurlijk. Logisch. Ik heb ook een debit card aangevraagd van Master Card. Misschien dat ze die accepteren?
@Lukas-Navy-Falcon#206276 Nee helaas ook niet in Nederland en België. Je moet echt kiezen voor de Maestro kaart.
From my experience mastercard support in the Netherlands has been getting better over te years
Gewoon een Metal Card met Maestro uitbrengen!!
@Batu076#206336 Dieses Produkt existiert nicht.