• Ask the Community
  • Acceptance of the Metal Card in The Netherlands

@Tom-Golden-Bear-2093837909#176979 Ik ben het helemaal met je eens dat ik als consument ook de plicht heb om mijzelf goed te informeren. Maar als ik bij mijn bank bank in Nederland een betaalpas krijg, verwacht ik gewoon dat deze overal werkt. Er moet beter worden vermeld dat het niet om een reguliere betaalkaart gaat, zo komt het namelijk in alle communicatie wel over..

@Tom-Golden-Bear-2093837909#176979 Dit ga ik gelijk proberen! Ik zal laten weten of het werkt!

4 months later

@Lukas-Navy-Falcon#176985 Hi Lukas, kun je weten of het is gelukt?

20 days later

@Martinus-Purple-Akita#203930 Vandaag toevallig weer is geprobeerd, dit keer bij de Vomar.. geen succes helaas! Toen maar gewoon niewerwets via mn telefoon s

Hi 👋 @Lukas-Navy-Falcon#206229

De vomar accepteert naar mijn weten ook alleen Maestro en V-Pay passen dus dat je Metal Card daar niet werkt ligt hoogstwaarschijnlijk aan de acceptatie van de winkel. Terminals geven hierdoor verschillende en vreemde foutmeldingen, over het algemeen kan de caissière je wel informeren over welke passen er worden geaccepteerd. Helaas staat dit niet bij iedere winkel netjes aangegeven bij de voordeur of kassa.

Tim changed the title to Acceptance of the Metal Card in The Netherlands .

@Tim#206255 Ja klopt, bij het pinapparaat is het altijd een gokje of de kaart wel if niet geaccepteerd wordt. Dit staat vaak niet aangegeven. En ik moet zeggen dat het toch onprettig is als je kaart geweigerd wordt. Gelukkig google pay vandaag :)

@Lukas-Navy-Falcon#206265

Via een Apple Pay en Google Pay heb je overigens nog steeds hetzelfde probleem van acceptatie van de onderliggende passen, het is geen magisch betaalmiddel op zichzelf. In Apple Pay en Google Pay heb je namelijk nog steeds het onderscheid van je toegevoegde Maestro of Mastercard.

Verder zou Google Pay natuurlijk een mooie toevoeging zijn als dat wordt aangekondigd zoals in de persberichten werd gezegd.

Ja dat is ook zo natuurlijk. Logisch. Ik heb ook een debit card aangevraagd van Master Card. Misschien dat ze die accepteren?

@Lukas-Navy-Falcon#206276 Nee helaas ook niet in Nederland en België. Je moet echt kiezen voor de Maestro kaart.

From my experience mastercard support in the Netherlands has been getting better over te years

Gewoon een Metal Card met Maestro uitbrengen!!

@Bernd-Cyan-Penguin#206338 Dat klopt, daarom zeg ik ook dat ze het moeten uitbrengen.

@Batu076#206339 Und die ohne Frage damit verbundenen höheren Kosten bezahlt wer?

@Volker-Grey-Akita#206363 Ik ben geen productontwikkelaar. Maar wat dacht je van hetzelfde principe als nu met de Metal MasterCard?

Het is nou niet dat het een nieuwe techniek is die ze moeten ontwikkelen.
                              Maestro kaart in een metalen laag en bijbehorend abonnement.

@Batu076#206364 Alleen de fees die bunq krijgt voor MasterCard betalingen zijn (een stuk) hoger dan bij Maestro, waar ze uiteindelijk het bomen-planten princiepe op hebben gebaseerd.

Met Maestro zou het betekenen dat ze dit dus uit eigen zak moeten betalen wat denk ik niet wenselijk voor de bedrijfsvoering is.

En dat is dan ook gelijk de reden dat NL winkels voornamelijk Maestro accepteren, dit is vele malen goedkoper dat MasterCard of VISA.

@Batu076#206364 Genau das ist es, was zur Sprache kommt und auf was ich hinaus wollte: über die normale Transaktionsgebühr ist es eher nicht bezahlbar und die Nutzer würden es nicht bezahlen. Natürlich ist es technisch keine Sache, wohl aber finanziell.

Write a Reply...