Wat kan je ermee en wat heb je er voor nodig.

Met Tap and Pay kan je contactloos betalen met je telefoon i.p.v. bankpas.

@Johannes-Navy-Llama-1450552026#176988 Tap en pay is een virtuele kaart die gebruikt kan worden met Apple Pay of Android. Je hebt er niks voor nodig behalve een Android telefoon met nfc of een iPhone met Apple Pay.

Je kunt de kaart linken aan een van je accounts en zodoende hier digitaal mee betalen.

6 months later

hoe kan in instaleren dan om geld op te nemen zonder pas zie geen kaart staan

Hi 👋 @New-Golden-Tiger-2076920263#211107

You can order (virtual) cards under Home > Cards > Menu 🌈. You can add these cards to Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay and Tap & Pay. Generally ATM'S in The Netherlands don't allow contactless withdrawals yet though.

je kan het geld af halen in winkels zonder pas.?

en ik zie dat niet staan bij home ... kaarten?

@New-Golden-Tiger-2076920263#211109

You can withdrawal cash in certain stores in Germany, Austria and Italy using the Barzahlen partnership. You don't need a card but only your bunq app for that. This is only included with the easyMoney and easyGreen plan.

(It could also be called 'Passen' under Home.)

woon in Nederland en gebeurt hier gewoon ze geld op bunq hebbe staan en zonder pas er kunnen halen vraag me af hoe ze dat doen in winkels zonder pas moet je iets scannen?

@New-Golden-Tiger-2076920263#211113

This isn't possible without a (virtual) card in Dutch stores.

nou ken íemand die dat doet hoor staat steeds geld op ze bunq rekening en ja als eraf in winkels zonder pas

bedoel haalt geld eraf in winkels ZONDER pas

@New-Golden-Tiger-2076920263#211116

Perhaps with a card added to Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay or Tap & Pay yes. You can add your card to one of these services under Home > Cards > Select the card.

oké dus je moet wel een pas hebben van bunq

@New-Golden-Tiger-2076920263#211119

After ordering a (virtual) card you can add them to one of the services mentioned above. Then you can pay using your phone, watch, Fitbit etc in stores by tapping it against the terminal, just like you would with a contactless card payment.

ik heb zelf ook bunq er staat geld op maar geen idee hoe het er af moet want bij home kaarten kan ik niets zien

@New-Golden-Tiger-2076920263#211122

In that screen you can order your cards under the Menu 🌈 button. For the best acceptance in The Netherlands I suggest ordering a Maestro Debit card.

kan je hier geen foto's bij voegen dan kan ik het laten zien ik bedoel en er staat wel bij kaart meastro idd

@New-Golden-Tiger-2076920263#211124 Mogelijk maak je gebruik van het gratis "easyTravel" lidmaatschap? Dit kun je controleren via Profiel > Instellingen (⚙) > "Mijn Plan".

Bij easyTravel kun je enkel gratis gebruikmaken van een Travel Card (Mastercard), welke je kunt aanvragen via Home > Menu > Travel Card.
                                      Let op: Mastercard kaarten worden niet in alle winkels in Nederland geaccepteerd (bijvoorbeeld niet bij Albert Heijn, maar wel bij Lidl).

Indien je een Maestro kaart wilt bestellen, welke wel in alle Nederlandse winkels geaccepteerd wordt, dan dien je te kiezen voor een betaald lidmaatschap (easyMoney of easyGreen).