JolandeRookie
Weet iemand of er kosten aan verbonden zijn? En hoe doe je dat?
Weet iemand of er kosten aan verbonden zijn? En hoe doe je dat?
@Jolande-Violet-Zebra#26273 Vanuit bunq is er alleen een premium account nodig voor de API-sleutel. Rabobank zal zelf een kleine "Algemene voorwaarden" hebben als je dit in de Rabobank-app zal willen instellen. Naar mijn weten is dit momenteel nog gratis maar dit staat expliciet vermeld in de voorwaarden.
@Tim#26274 Hoi dank voor je snelle antwoord. 👍
@Tim#26274 Waar vind ik die API sleutel?
@Jolande-Violet-Zebra#26278 Profielfoto > Beveiliging en instellingen > developers > API keys. En dan de stappen volgen. Let wel goed op, met deze code heeft iemand volledige toegang tot je account dus ga hier zeer zorgvuldig mee om. Dit staat ook in de voorwaarden die je eerst moet accepteren. Zou aanraden dit even door te lezen.
In de Rabo app, zelf regelen. > Externe Rekening beheren en verdere stappen volgen.
@Tim#26279 Wat een onveilige implementatie zeg. Ik kan de code niet zichtbaar krijgen in mijn bunq app, dus moet ik hem maar naar mijn kladblok kopieren (op een android telefoon...) super onveilig want die kan door alles worden gemonitored. Rabobank app staat niet in de apps die ik kan selecteren om de code mee te delen. Dit laatste zal overigens ook niet veilig zijn, je moet die code gewoon visueel laten zien in de app zodat mensen hem kunnen overtypen.
@Maurice-Azure-Butterfly#38122
Rabobank kan ook gewoon Oauth implementeren, dat is nog veel beter als je de API-key eng vindt.
Maar zo bijzonder is je bunq rekening ook niet in de Rabo-app, meer leuk als gimmick. De bunq-app biedt uiteraard veel meer functionaliteit.
@Jolande-Violet-Zebra#26273 Ik heb alle bunq rekeningen zichtbaar in de Rabo app. Maar nu wil ik op een ander toestel iemand slechts 1 rekening zicbtbaar maken in de Rabo app. Weet iemand of er bv een API key voor 1 specifieke rekening gemaakt kan worden?
@MP#40608 Dat is momenteel niet mogelijk. Api keys werken op account niveau, niet rekening niveau. 🙂
@MP#40608 Wel kan iemand een Connect met je opzetten en dan zijn eigen account gebruiken als alternatief. 🙂