• Ideas
  • Scan IBAN's uit facturen van computerscherm

Wanneer een nieuwe factuur binnen komt moet nu de hele IBAN overgetypt worden.

Google Translate heeft een leuke functie waarbij je een foto kunt maken van een tekst, en dan kunt aangeven middels een 'veeg beweging' welke tekst op de foto vertaald moet worden.

Mij lijkt het een goed idee om eenzelfde functie te maken voor het betalen van facturen: Open de factuur op je pc, maak een foto van de factuur vanuit de bunq app, 'veeg' over het IBAN nummer van de ontvangende partij, en importeer het IBAN dan automatisch in een nieuwe betaling.

Heb je daar dan geen boekhoudpakket voor? Dat gebeurt bij mij allemaal via Informer. Overtypen doen we hier al jaren niet meer ;-)

Nope, voor deze account gaat het handmatig (een boekhoudpakket is niet altijd mogelijk)

4 days later

Ik denk dat je niet eens hoeft te vegen want een IBAN heeft een patroon en dat kan de app in theorie vast wel detecteren.

Als extra zou het cool zijn als bunq papieren acceptgiro's kan detecteren en automatisch het betalingskenmerk en het bedrag invult. Maar volgens mij las ik daar een jaar terug al een wens over.

a year later
          Write a Reply...