• What's New? Ask the Community
  • Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (4)

@Sandpaper#184736 A heel vaak door diverse gebruikers gemeld, maar bunq weigert hier blijkbaar aan te voldoen. Is naar mijn mening geen enkele reden waarom het op deze wijze nu gaat. In V2 kon je ook alles zien. Gebruikte het veel

Hallo hier nun auch von mir ein kurzes Feedback zur aktuellen V3 und was ich mir noch wĂŒnsche.

1) Die OberflĂ€che hat fĂŒr mich zu viele Spieleren. Das ist keine Kinder-App.
    Im "FĂŒr mich" tab interessieren mich auf jeden Fall nicht an erster Stelle, wie viel Geld oder angebliche Zeit ich gespart habe und auch nicht umbedingt die Anzahl der gepflanzten BĂ€ume. Das sind unwichtige "Nebeninformationen, die nicht an die erste Stelle gehören.

2) Der "Gemeinsam" tab ist mit seinen Inhalten mehr oder weniger Schwachsinn. Vielleicht mal ein paar news - ok. Sonst gerne KONKRETE infos zur Featurenutzung. Wenn, dann aber auch bitte so, dass man etwas damit anfangen kann und nicht nur nach dem Motto, es gibt da eine Funktion ... . Wie Du sie nutzen kannst, versuch mal irgendwo raus zu finden. Ich hÀtte da gerne konkreten Nutzen.

3) Ich hĂ€tte bunq gerne im sent to menĂŒ. Wenn ich also z.B. ein PDF oder Bild offen habe, dann möchte ich es direkt an bunq --> Konto --> Transaktion als Anhang / Kommentar senden können.

4) Ich möchte die Kategorien, die ich den Buchungen zuordnen kann, selber bearbeiten / erweitern können.
    Ich habe z.B. ein Konto Auto und ein Konto Weiterbildung. Je nach dem, ob ich einfach so, oder fĂŒr eine Ausbildung unterwegs bin, möchte ich einen Tankstellenbesuch dem einen oder anderen Konto zuordnen. Gleichzeitig möchte ich aber auch beiden Buchungen die Kategorie Tanken zuordnen.

5) Wenn ich einen Kontoauszug erstelle, möchte ich vor dem Erstellen noch den Namen des Kontoauszuges bearbeiten können. Gut wÀre es hier, Textblöcke und Formate als Button zur Auswahl zu haben und eventuell auch eine voreingestellte Namensgebung zu haben.
    Beispiel: [DATUM] - [IBAM] - [Kontoname] - [VON] - [BIS] . Wobei [DATUM] und [VON], [BIS] z.B: unterschiedliche Formate wie YYYY.MM.DD, YYYYMMDD, DD-MM-YYYY, ... haben könnte.

6) Nicht mit der App direkt zusammenhĂ€ngend, aber ... . Nach anfĂ€nglicher Freude wollte ich bunq zu meinem Hauptkonto machen, ĂŒber das ich zumindest all meine "normalen" Transaktionen mache. Mittlerweile ist das ein wenig ernĂŒchternd.
    Seit dem ich ein Konto und eine Karte habe, konnte ich damit ĂŒberall - im Inn- und Ausland bezahlen (Sparkasse).
    Nun habe ich mit bunq mehr oder weniger regelmĂ€ĂŸig die Situation, das die Karten (Mastercard und Debit) in den GeschĂ€ften nicht funktionieren.
    Ich kenne die Techniken hinter den unterschiedlichen Karten nicht. Wenn ich mir meine bisherigen Erfahrungen anschaue, geht es aber besser als es bei bunq der Fall ist.

Über ein Feedback freue ich mich. Gerne auch, falls es die eine oder andere Funktion schon gibt, ich sie aber noch nicht gefunden habe.

Lieben Gruß, Marco

Wanneer wordt het weer mogelijk om een notitie toe te voegen aan een gezamenlijke rekening?

@Arjan21#184925 Het blijkt iDeal betaling te zijn. Sorry mijn fout

With the newest update, the settings for dual pin seem to have disappeared?

I opened the chat from Wednesday and they didn't answer me! Do they answer to you?

Gibt es einen Changelog zur Bunq-App Version 14.1.0 fĂŒr iOS und iPadOS? Mittlerweile bin ich recht zufrieden mit dem neuen Update. Alles etwas versteckt, jedoch machbar :-) Es wird besser. Eine Option zum "ausschalten" des "Gemeinsam" Reiters innerhalb der App wĂ€re klasse!

I've noticed that the app takes a significantly longer time to load compared to V2. As such I'd love an improved startup time so I can quickly take care of my banking again.

Tsja, wat moet ik zeggen... Ik reageer normaal niet zo snel op zaken die een bedrijf (in een app) aanpast. Er gaan dingen goed, er gaan dingen fout. Met de tijd trekt het vaak allemaal wel bij. Echter, Bunq is de app en de spoons Bunq. De stap die Bunq nu maakt naar V3 kan echter niet zonder reactie blijven. Alleen het reageren op deze thread is al een uitdaging. Je klikt op de daarvoor aangegeven link en ik moet 4x naar beneden scrollen en 3 keer een nieuwe thread openen... De communicatie en marketing jongens en meisjes plaatsen daar dan van de ‘van binnen naar buiten’ teksten bij als dat door de grote hoeveelheid er op een andere plek verder wordt gegaan. Ik mis dan heel erg het ‘sorry dat we dit niet beter kunnen doen op dit moment maar je moet nog een keer doorklikken’. Bunq vraagt ook om constructieve feedback. Ik denk dat heel veel ‘klachten’ erg constructief kan zijn... Ik zou graag heel constructieve feedback geven. Maar waar te beginnen? Ik wil niet zien hoeveel bomen er zijn gepland, ik wil zien wat mijn saldo is. Het idee van een spaarboekje met percentage is leuk, maar al nooit heel praktisch. Het gaat me om hoeveel geld er op mijn rekening staat en hoeveel ik wil bereiken. Niet welk percentage dat is. Nu kan ik niet meer in een oogopslag zien wat mijn doelsaldo was en moet ik daar via een ander menu naartoe (... rechtsboven). Ik constateer zojuist dat er een rekening spontaan op ‘gearchiveerd’ staat. Het kost echt moeite te vinden waar ik support kan vinden. Toen ik daar eenmaal was direct maar dit bericht geschreven. Wat is constructief...? Ik zou graag een minder revolutionaire stap zien. De app is niet intuïtief. En hoe leg je dat uit? Dat is nu juist wat intuïtief behelst. Dat je het niet uit hoeft te leggen. Misschien ook wel niet kunt. De UX mensen zijn een beetje doorgeschoten en de mensen die functionaliteit moeten bewaken waren waarschijnlijk net even thuis aan het werk... Ik voelde me met Bunq altijd onderdeel van een bijzondere community. Daarvoor neem ik zelfs kleine ongemakken voor lief. Maar het is wat ik hier bij anderen ook wel lees; dit is een stap te ver. Te ondoordacht. Te snel. Ik overweeg serieus al mijn rekeningen naar een andere bank te verplaatsen. Dat had ik net naar Bunq gedaan dus ik heb nog wel ergens het lijstje wie ik allemaal moet aanschrijven...

De 3 icoontjes bovenin staan er nog steeds na de nieuwe update, please haal dat weg, andere indelingen die je wilt doen, allemaal best maar op het startscherm 3 icoontjes plaatsen die mij en zo te lezen veel mensen geen relevante info geven is nou niet gebruikersvriendelijk, je bent een bank en geef dan in het startscherm relevante info

Ce qui serait bien, c’est d’avoir le total en temps rĂ©el des transactions affichĂ©es dans la recherche. Comme ça par exemple si on veut obtenir le total dĂ©pensĂ© chez un commerçant c’est simple et rapide. Aujourd’hui c’est impossible.

@Gerrit-Magenta-Turtle#184963 Meinst Du diese? Schlimmer noch, die verschwinden gar nicht mehr bei mir:

Please just show all details again, „Show more“ is simply unnecessary.

@Gerrit-Magenta-Turtle#184963

Die iconen geven informatie die niet continu zichtbaar moet zijn. Het is dat er uitleg onder staat anders had ik me vooral bij 1 afgevraagd waarom er een bedrag staat wat voor mij verder niks toevoegt?

Wat mij betreft komt daar request - add money - pay te staan. Of laat idd ons kiezen wat die bollen tonen of ze lekker verbergen. Maar er mogen ook de 2 tegels komen voor de kaarten en het totaal. Dan staan ze mooi zichtbaar apart, en niet voor mijn kaarten gefrot waar ze nogal raar tegen afsteken.

Heeft iemand al ontdekt wat er veranderd is sinds IOS 14.1.0 ?
                              @bunq zoals vaker gevraagd: kan je alsjeblieft releasenotes maken / zeggen wat er aangepast is?

@Johannes-Golden-Dragon1982#185006 Meiner Meinung nach wurden neue Fehler eingebaut.

Nog steeds is die storende zwevende bliksemschicht aanwezig. Ook zijn de nietszeggende drie bolletjes nog aanwezig. Daarnaast is de tekst nog steeds niet leesbaar als je een eigen icoon gebruikt, zeker in de Lichte Modus.

Ik zie met update 14.1.0 geen verbeteringen. Wie ziet wel verbeteringen? En welke?

Suggerimenti: nella sezione carte, quando si apre una carta, visto che c’ù molto spazio bianco in basso, sarebbe bello visualizzare tutte le transazioni della carta selezionata!

Graag de keuze om altijd alle gegevens bij een transactie te kunnen zien, en het is vrij irritant dat dit verborgen wordt en je nu telkens op "laat meer zien" moet klikken. Het resulterende halve lege scherm ervaar ik niet echt als rustiger of mooier, mocht dat de gedachte zijn.