• What's New? Ask the Community
  • Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (4)

• remove the balls, I don't care about the info in it. It is actively in my way.
  • remove the Instagram integration, this is a bank. Not a social media
  • fix android app shortcuts, the one for the camera is still broken
  • fix your development team, they seem to produce hot, untested garbage

Add option in settings to remove instagram, thanks

@Wasdroger#183887 Op iOS kun je de rekeningen order met longpress op het balkje met de gekoppelde rekening 🙋‍♂️

Handelsnamen doen het nog steeds niet (voor mij, op Android). Erg vermoeiend.....

Folgender Fehler existiert noch immer:

Jedenfalls stehen da andauernd irgendwelche Zahlen und wollen mich auf etwas hinweisen. Habe aber alles gelesen oder zur Kenntnis genommen.

Und bei eingehenden Zahlungen oder ausgehenden Überweisungen wurde man auch schon mal besser informiert. Das bekomme ich kaum mehr mit.

Wenn ich mit meiner Mastercard online bezahle, bleibt eine Information dass ich die Zahlung bestätigen muss (Secure Code Methode) muss ich mir auch erst in der App heraus suchen.

Sollte verbessert werden. Danke!

@AhaMi#184127 Bekommst Du denn nach jeder Lastschrift eine Quittung? Wohl kaum oder?
            Scheint mir kein Feature zu sein, dass man braucht insbesondere wenn man einmal eine Rechnung bekommt.

Please, just show everything, showing just a small part of the transaction information is simply unnecessary !

I lost the possibility to Tap&Pay from just pushing the apps symbol

@itsBenjamin#184222 This!! I gave the same feedback a long time ago.

@DanielFranca#184266 😀 says who? V3 is actually great and getting better update after update

@Heiko-Hartwig#184211 War in V2 aber bisher kein Problem!
                      Und wenn man bunq als Hauptkonto verwendet und nicht um sein Taschengeld zu verwalten kommt schon einiges zusammen (Strom, Gas, Gemeindeabgaben, Rundfunkgebühren, Klarna, etc.)

Is er ergens een overzicht met welke verbeteringen er zijn uitgevoerd per update? Blij om te zien dat het steeds beter word. Enige punt is wel dat steeds duidelijker word dat de app veel en veel te vroeg is gelanceerd, zou mooi zijn als bunq hier een stukje erkenning in kan geven en zijn fout kan toegeven.

Ik zou het ook graag willen weten welke verbeteringen er iedere keer zijn doorgevoerd.
                          Voorlopig blijf ik op V2. Iedereen met V3 is in mijn ogen nog steeds met de beta test bezig

@Heiko-Hartwig#184211 Hoi Heiko, iedereen die wat langer op dit forum zit kent jou inmiddels wel (een beetje) door jouw goede en hulp vaardige bijdragen. Wat vind je tot nu toe van Bunq omdat je ook al wat langer klant bent? Peter.

the v3 is horror! i need my bank app to show me my money, not trees! if you want trees, there is a great organisation called Greenpeace! I also do not care that two years ago I spent less time to register my account. And I do not care that I save €5,17 cent. Who designed this nonsense! And then when I want to send feedback I have to click through 5 threads full of angry voices that have been archived. IF YOU DO NOT KNOW WHAT A BANK IS DO MOT TRY TO RUN ONE!!!

Nog een punt van aandacht; in V2 kon ik bij een betaling via iDeal de insights categorie direct zien en evt aanpassen. Dit kan momenteel in V3 niet. Daarnaast zou het handig zijn (weet niet meer of dit in V2 kon) om ook direct een notitie te plaatsen bij de transactie.

Overigens ben ik het volledig eens met alle voorgangers die aangaven dat de knop ‘Laat meer zien’ bij de transactiedetails weg moet. Toon deze data gewoon direct, ik heb namelijk al aangegeven dat ik meer van de transactie wil weten door op de betreffende transactie te tikken.

Tot slot zou het volgens mij helpen om transparanter te zijn en de changelogs van updates in grote lijnen te delen. Mijn gevoel bij 14.0.5 iOS is nu namelijk dat er enkel esthetische wijzigingen (bijv. vormgeving popup na klikken op ⚡️-knop) zijn doorgevoerd terwijl er ongetwijfeld meer is gedaan. Bij het huidige functioneren van V3 krijg ik dan het idee dat de feedback van de community waar jullie zo trots op zijn niet de aandacht krijgt die het verdient.

@Petrus-Olive-Tiger#184305 Hoi Peter,
                                  danke für deine Anfrage.

Nun, ich bin nicht mehr so begeistert, nutze Bunq auch nicht mehr als Hauptkonto. Ich mag Apple Pay sehr und finde es super, dass ich eine Maestro in Apple Pay einbinden kann. Bin ja einige Wochen im Jahr in den Niederlanden und dann brauche ich eben die Maestro.

Klar, die V2 fand ich auch besser aber mittlerweile fliege ich schon durch die V3 als würde ich sie schon immer nutzen. Am Anfang gab es Fehler und jetzt wird das eine oder andere nachgepflegt oder wieder eingebaut. Macht die Sache nicht immer besser.

Die Art und Weise wie die V3 vorgesetzt wurde, dann das Thema mit den Gebühren vor wenigen Wochen etc.
                                  Gravierend finde ich jedoch die Kommunikation in solchen Fällen.

Die Insolvenz von Wirecard in Deutschland hat mich nachdenklich gemacht - aber die Kommunikation von Wirecard, boon, Curve und Co. war dagegen vorbildlich.

Ich hatte bei Bunq erhebliche Summen geparkt - und jetzt halte ich es unter 1.000 € auf die ich im Zweifel auch verzichten kann. Eine Kommunikation in so einem Fall mag ich mir gar nicht vorstellen.

Gut, ich bin jetzt OT.

@Heiko-Hartwig#184313 Dank Heiko. Mooie uiteenzetting en bedankt voor jouw reactie 👍

@Victor-Turquoise-Lion#183766 Why does everyone need to be constructive? V3 is bad design, bad usability, too much trees. It’s a step back and currently I’m only using it still because I hope v4 will be here soon.

@Milaan#184329 You're right, non-constructive criticism is feedback too. I was just triggered by ALYX calling his criticism constructive while i didn't think it was.

However at some point you come to the conclusion that the majority of the users dont seem to like v3. Bunq isn't likely to re-introduce v2 and (knowing how much effort a high quality app takes) a v4 is at least 6 months away especially if you want to do everything different that people don't like right now.

Personally i think that leaves suggesting practical things that actually have a chance of being implemented. It's why i made this post https://together.bunq.com/d/32894-exploring-the-amazing-bunq-v3-let-us-know-how-we-can-make-it-even-better-4/3 . If are going to have an us tab, how do i get an us tab that i would be interested in instead of just being annoyed.

So it's the small chance of improvement instead of guaranteed to be labeled "those people who just complain" and are ignored.