Ricardo 🇵🇹🇬🇧Ace
@ThijsDaniels#187557 reached out to you in private to find out more, I'm not aware of that issue 🤔
@ThijsDaniels#187557 reached out to you in private to find out more, I'm not aware of that issue 🤔
Hello! When the update first happened, I got the notification offering to merge my accounts, but I was mid-payment so I selected "not now". I would like to utilize this tool to view both my personal and business accounts with one login, nut I cannot find a way to merge them anymore. Can you please advise? Thanks!
@Ricardo_#187565
Het issue dat de letters van de rekening-namen en de saldo’s niet leesbaar zijn is al vaak genoemd.
Dit speelt als er afbeeldingen zijn ingesteld en hangt ook van het soort afbeelding af. Er zijn ook al talloze oplossingen voorgesteld hiervoor. Fijn dat er nu eindelijk een reactie is vanuit Bunq.
@Johannes-Golden-Dragon1982#187570 yup it's clear now, thanks!
@Ricardo_#187571 Good to hear, thanks and good luck!
Dear bunq, I was so happy, together, with you... I transferred my business, private and kids account to you, I paid way for that each month than at other regular banks, and I was happy doing so. I motivated my friends to come and join bunq, and I had a smile on my face every time I grabbed the rainbow card. We were all happy. Then you went your own way, with V3. Not my way. I like an easy, intuitive app, not a maze, or a labyrinth that meanders into well, I don't know... some greener world or so? I love a greener world, contribute to that, and am willing to pay for that. And I don't blame you for making such a big mistake with V3 as you did. We're all human, and we do make mistakes. Fortunately. They make us better. Though this is taking me too long, and causes too much frustration. Dear bunq, I consider my time too valuable to keep using an app that annoys me like this. I just closed 2 accounts, the rest will follow. For Apple Pay i will move to Rabo, for other things to Knab. I seriously hate to do so, but you leave me no option. I am sorry bunq, I break up.
Hoe lang is de app down?
This is promising 🤞
Gewoon teruggaan naar hoe het was.
Deze update is mislukt, klaar, finito.
Nog 1 maand en dan stap ik over naar Knab.
@smyles#187579 Ja ik ben erg benieuwd! Ik hoop zo dat die drie bollen bovenin weg gaan of zinvolle informatie gaan bevatten. Ik word nu steeds droevig als ik dat zie. Ik kan niet wachten op de volgende update!
I just switched to travel card plan from premium. I just lost faith on bunq
Mijn hoogste prioriteiten:
Waar hou ik van?
2. De compactere weergave van de rekeningen
1. De integratie met zakelijk: 1 inlog voor zowel prive als zakelijk
3. Het Totaal-overzicht niet als apart tabblad maar als blokje bij de rekeningen
(Nadeel is dat het niet de onzichtbare rekeningen toont!)
4. Het kunnen slepen van rekeningen/passen
5. Het passen-overzicht zelf; en de manier van navigeren naar de passen.
Eigenlijk vind ik de basis van het tabblad ‘van mij’ dus goed 👍, maar de verdere navigatie via bliksem en instellingen is wel verwarrend. Vooral de bliksem op de homepage is bij mij een doorn in het oog.
De andere tabbladen interesseren me niet zo.
Waar wil ik meer van?
1. Ontwikkelingen zoals geld-verdelen.
Bijvoorbeeld een rekening die in de min dreigt te raken automatisch aanvullen vanuit bunq, zodat je strakker kan budgetteren.
2. Een spaarrekening die ook bij +10.000 een redelijke rente uitkeert: misschien via een partnership met een spaarbank/hypotheekverstrekker (en een koppeling met die rekening via bunq en realtime geld kunnen overmaken)
3. Als er dan een tabblad Us moet zijn, dan vooral met bank- / geld-gerelateerde content, zoals tips om je geld beter te managen. Yoga en bomen is best leuk, maar daarvoor zit ik niet bij bunq. Een manier om dit overzicht te filteren kan ook helpen (bijv. geen yoga laten zien maar wel bomen)
4. Een boekhoudkoppeling die ook de factuur/bon als afbeelding (pdf) in het boekhoudpakket zet. (Nu moet dat nog apart)
5. Betere inzichten kunnen hebben in je uitgaven (bijv niet alleen categorieen maar ook per winkel)
Waar bunqers volgens mij op wachten, is ontwikkelingen in de app voor hun bankzaken en geldmanagement. Ze zitten naar mijn idee niet te wachten op dingen die daar van afleiden (dat is in de meeste reviews goed te lezen).
Maar ik heb hoop, want bunq werkt aan de bomenteller! 👍😊👌🎉
@Robinvz#187366 Fair point dat ik niet voor iedereen kan spreken.
Echter, ik heb het in mijn hele punt continu over 'ik denk' en 'volgens mij'. En afgaande op de waslijst aan reacties in dit topic, denk ik dat mijn punt wel duidelijk is. Het was niet mijn bedoeling om voor jou te spreken.
@Sander#187441 Echt hé, ik heb hier dus mijn bericht nog eens voor teruggelezen voor het insturen. Toch één 'iedereen' er tussendoor geslopen. Was er al bang voor.
I moved from Rabobank to Bunq, because I wanted a no-nonsense, tech savvy bank .
I liked the idea of banking as a (tech) service; just to transfer money from A to B. Loved the ability to use Apple Pay, instantly switch between linked accounts, etc.
Moved myself and got my wife to join me. Took the hassle of having to change my bank account number for my employer, the government, subscriptions, etc. Because I had to do it once ....
Everything was great!
After the latest update, I'm contemplating on going back.
Too much marketing fuzz. Happy clappy update meetings, extreme focus on trying to show how 'great' bunq is.
Also, shifting the subscription models too often doesn't feel comfortable neither.
How about cutting the crap?
Keep providing banking as a service, do it well.
That's all I'm asking for! Can't see how that is too much of an ask for roughly € 100,- a year... (per person).
Hi! Really need ways to change assigned accounts to cards in 1-2 taps. Today its way too many clicks and time. Thanks
@Stephane-Cool-Eagle#187604 This is something what has become easier in v3, tap the cards tile, you’ll see all your cards with the assigned accounts, tap the linked account and choose another.
Die Übersetzung funktioniert nicht bei mir . Es wird immer nur der Originaltext angezeigt
I agree with the messages already posted. This is really bad and it irritates continuously. Where I chose bunq years ago for its simplicity, good and fast support, it is now about a series of disappointments. Support has really gone bad! Simplicity has given way to planted trees. Where does this go?
The main questions I have:
1. How do I return to the previous version asap?
2. If this is not possible, who has a good alternative bank?
Hallo,
ein kleines Feedback von mir. Dieses schwarz ist schrecklich :)!
Danke Gruß aus Berlin