• Developers
  • Bunq API Transactions -> database voorbeeld

Ik zoek eigenlijk een klein beetje opstart hulp. Heb beginners ervaring met PHP, MySQL maar webservices afhandeling is nog een beetje onbekend terrein. Ik heb de voorbeelden geïnstalleerd en een beetje proberen af te kijken bij andere voorbeelden op GitHub, toch kom ik er niet helemaal uit.

Ik wens graag een voorbeeldje
waarbij je alle transacties kan ophalen van een bepaalde rekening, liefst ook nog incrementeel (dus vanaf een bepaald ID of datum/tijd.
de output kan dumpen naar een MySQL tabel.

Het voorbeeld van Tinker haalt altijd max. 200 regels op, maar hoe zorg je ervoor dat je nooit dezelfde 200 transacties ophaalt?

Je kunt een parameter toevoegen aan je request url met als key "newer_id" en als waarde de ID van je meest recente transactie. Op die manier ontvang je dan alleen nieuwere payments. "older_id" is het tegenovergestelde als je bijvoorbeeld terug wilt werken en oudere payments wilt ophalen dan die eerste 200.

Hiervoor kun je gewoon de PHP SDK of tinker voorbeelden gebruiken maar mocht het niet lukken dan kan ik wel even een voorbeeldje in elkaar zetten.

Het probleem zal zijn dat ik de class gelijk heel ingewikkeld vind ogen, zal vast helemaal vast OOP normen zijn. Ik mis eigenlijk gewoon even het platte niveau van 'hello world'. Ik snap bijvoorbeeld de namespaces niet, ik vind die directory structuur niet zo terug. Ik snap dat de autoloader de class laad om verbinding te maken, maar dan gaat het licht uit.

Ik begrijp nu dat er dus een aantal hoofdfuncties zijn zoals (Payment, UserPerson, Card etc.) met daaronder bepaalde acties (Update, Delete, List). Ik heb nu een functie aan de BunqLib toegevoegd om alleen bijv. transacties op te halen

public function getOverview(int $count): array
          {
              $pagination = new Pagination();
              $pagination->setCount($count);

return Payment::listing(
              552794,
              $pagination->getUrlParamsCountOnly()
          )->getValue();
      }

Maar hoe weet ik welke parameters ik nog meer allemaal kan meegeven. Die navigatie lijkt stuk op de doc.bunq.com site.

Write a Reply...