Will FalkowskiRookie
Is the metal card a credit card or MasterCard debit?
Is the metal card a credit card or MasterCard debit?
@William-Cyan-Tiger#191307 Credit
@William-Cyan-Tiger#191307 Debit-Mastercard
@Spoelder-Lion#191320 No, the Metal card is a Credit Mastercard, just like the regular Credit Mastercard (previously called Travel Card)
@William-Cyan-Tiger#191307 Credit maar het bedrag wordt wel direct afgeschreven van je rekening :)
Ok, thanks. So it clears every month or instantly?
@William-Cyan-Tiger#191332 Het gedraagt zich als een credit Card naar buiten toe, maar het is een debit pas. Een betaling of reservering wordt direct van je actuele saldo ingehouden of afgeschreven.
Thanks a lot Peter, that's great!
@pbruins84#191324
Naar mijn mening is een credit-Mastercard een kaart waarmee je 'op krediet' iets kan kopen: je hoeft het geld niet op je rekening te hebben en je krijgt een krediet/voorschot via de kaart.
Dit is bij de Metalcard en travel-card niet het geval: je krijgt geen krediet, je moet het geld op je rekening hebben staan voordat je er gebruik van kan maken. Ik heb begrepen dat het zich wel gedraagd als een creditcard , maar in feite is dat het naar mijn mening niet.
In my opinion, a credit Mastercard is a card with which you can buy 'on credit': you don't have to have the money in your account and you get a credit / advance via the card.
This is not the case with the Metalcard and travel card: you do not get credit, you must have the money in your account before you can use it. I understand that it behaves like a credit card, but in fact it is not in my opinion.
@Spoelder-Lion#191380 It's a credit card without a credit line. Simple concept. And bunq is not the first bank to issue such cards so I don't get why that is always such a point of discussion.
@Jakob-Y#191383
blijkbaar zijn er verschillende definities van creditcard
apparently there are different definitions of credit card
Het is een verdomd goede optie voor mensen die geen 'officiële' credit card wensen of kunnen krijgen.
Vooral de mensen die een hotel willen boeken etc is dit een uitkomst.
Het is creditcard maar er wordt wel apart database bij bunq kant dit wordt wel als behandeld voorschot bij eind maand. Feit is dat je geen lening betaalt maar met meteen betaalt.
@Sjeng-Pink-Swan#191386 Het is goede kaart maar geen valid kaart en grootste probleem is bij auto huur dit wordt nog niet geaccepteerd. Hoort vaak dat kaart door geswipt geen naam op pas. Dus naam op pas is niet genoeg ... dus neem een echt creditcard mee voor zekerheid. Ik ben ook bezig aanvraag met amex.
@Marc-Maroon-Unicorn#191478 Dat advies wordt ook gegeven voor hotels en auto huur een Visa/MasterCard/Amex elders, erbij te nemen.
Wat Jacob ook zegt, ik snap de discussie hier ook niet. Bunq doet NIET aan krediet!