• Geld opnemen van spaarrekening

Waarom is het niet mogelijk om een gedeelte van mijn spaarekening over te boeken naar mijn gewone rekening? Nu moet ik het hele bedrag opnemen om daarna weer de rest terug te boeken. Of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

@Dennis-Silver-Turtle-273416395#193254 You can still just click on "Make a payment" and then modify the source account on the last screen.

Nee dat bedoel ik niet. Ik heb een spaar account. Als ik daarvan iets wil opnemen moet ik het gehele saldo opnemen ipv dat ik een kleiner bedrag kan opnemen.

Vanuit het hoofdscherm kan je op de bliksem en dan pay klikken. Dan bedrag aangeven en de spaarrekening uiteindelijk selecteren. Beetje omslachtig maar het werkt wel :)

@Dennis-Silver-Turtle-273416395#193260 Well I'm pretty sure that is exactly what you bedoel ;-)

Ja precies, ik heb het net uitgeprobeerd. En dat werkt. Bedankt voor jullie hulp!

3 years later

Ik heb een zakelijk pakket en een privé pakket. Van mijn privé pakket heb ik drie keer geld overgemaakt van mijn spaarrekening naar de gewone rekening. Het issue is nu dat ik geen geld meer kan overboeken van mijn zakelijke spaarrekening naar mijn zakelijke “gewone” rekening. Dit is erg vreemd en ik hoop dat iemand dit snel kan nakijken.

@Ronald-Olive-Jaguar-933161568#274947 bunq introduced a new rule earlier this year: you can only withdraw money from a savings account two times per month. Any amount of money is fine, but only twice per month. That's probably the limit you're running into.

Well yes but this is a bug. The limit seems to be active per account owner and not per account. A private paying account should never limit a business paying account.

Bunq help acknowledged this and confirmed the bug today.

@Christiaan-Magenta-Jaguar#274953 A private paying account should never limit a business paying account.

That sounds right to me. I didn't get that information from your previous comment. Have to brush up my Dutch at some point :)

@Jakob-Y#274971 blijven oefenen

8 months later

Hallo,
                        dit is geen reply maar een vraag.
                        ik zit met een probleem. bunq heeft van mijn zakelijke rekening een spaarrekening gemaakt. ik heb hier niet om gevraagd. Ik ben er ook best wel pissig om, want ik kan maar twee opnames per maand doen. Er zijn nu al twee automatische incassos afgegaan en nu kan ik niks meer overmaken. ik kan mijn zakelijke rekening niet verifieren, omdat ik maar een nummer heb en dat is ook mijn bedrijfs nummer. en dus kan dat niet, want het mag niet het zelfde nummer zijn, Ik snap er helemaal niks meer van. AUB HELP ! ( ik heb uit frustratie al een zakelijke rekening geopend bij de RABO) maar nu staat er dus nog geld op waar ik niet bij kan.

@New-Yellow-Goose-4043747537#284195 Ik betaal wel gewoon de 12 euro nog wat per maand voor eigenlijk niks dus

Hey there, @New-Yellow-Goose-4043747537#284195 👋
                            I understand your frustration, and I'm here to help you regain full control of your funds. Savings Accounts do come with certain withdrawal limits.

To ensure you have unrestricted access to your money, you can convert your Savings Account into a regular sub-account. This will immediately remove any withdrawal restrictions, allowing you to manage your finances effortlessly 🙌

10 months later

Ik kan geen bepaald geld bedrag opnemen van mijn spaarrekening.

@New-Blue-Alpaca-209742856#294961 Volg je onderstaande stappen?

1. Open de spaarrekening
                                2. Tik op de rode "Neem op" knop, rechtsonder
                                3. Kies het bedrag of tik rechts op de "Bewerken" knop om zelf een bedrag in te typen
                                4. Tik op "Volgende" en kies de rekening naar waar je het geld wilt overmaken

Houd er rekening mee dat je twee keer per maand geld van je spaarrekeningen kunt halen. Moet je een derde keer bij je spaargeld? Dan vind je in de instellingen van je spaarrekeningen een optie om je spaarrekening om te zetten in een betaalrekening.

Write a Reply...