StephanusRookie
Ik heb in Duitsland €50,- geprint. Nu is er €56,- van mijn rekening afgeschreven. Dit klopt toch niet.?
Ik heb in Duitsland €50,- geprint. Nu is er €56,- van mijn rekening afgeschreven. Dit klopt toch niet.?
Hey Stephanus 👋
Normaliter is dit inderdaad niet de bedoeling, maar nu willen er nog wel eens banken zijn die voor geldopname een eigen extra fee rekenen. 🤔
Deze fee zou in principe getoond moeten worden alvorens je het geld opneemt. bunq kan hier zelf niet zo veel aan doen helaas.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
@Stephanus-Red-Panda#28774
Je hebt waarschijnlijk geld opgenomen bij een geldautomaat die niet bij een bank hoort, deze staan vaak los op straat (bijv. EC Geldautomat). Deze automaten rekenen een "fee" voor iedere opname. De kosten die je hebt gemaakt komen dus niet door bunq maar door de leverancier van de geldautomaat (ook bij automaten van sommige Duitse banken overigens). Helaas is dit in Duitsland een bekent fenomeen. Het zou moeten worden aangegeven tijdens de transactie voor het akkoorderen maar uit mijn ervaring is dat niet altijd zo (of het is heel goed verstopt). Stond laatst in Duitsland ook boos bij de machine toen ik een notificatie kreeg van een hoger bedrag. 😠😠