• Geen IDEAL optie meer bij betalen

Ik zie geen IDEAL optie meer bij betalen. Dit was een superhandige optie om snel geld over te boeken van de ene rekening naar de andere. Waarom is deze optie verwijderd?

@Gerrit-Lime-Quokka#28807 Waar/waarmee bedoel je precies, in welk scherm? Dan kan ik je misschien verder helpen. 🙂

@Gerrit-Lime-Quokka Bedoel je om geld op je eigen rekening te zetten vanaf een andere bank? Daar kan je "Top Up" voor gebruiken (ik weet niet precies hoe dat heet in het Nederlands; het staat onder de buttons request en pay). Maar dat moet je dan starten vanaf de rekening waar je het geld naar toe wil boeken.

@JeroenE#28845 @Gerrit-Lime-Quokka
        Deze functie heet "Storting", deze onthoud je laatst gebruikte iDEAL-bank maar je kan een andere bank kiezen om dan te storten via iDEAL.

Zie hieronder:

@Tim#28847 Deze functie bedoel ik niet. Ik bedoel 'Betaal'. Volgens mij stond hier in verleden een optie bij om met IDEAL te betalen. Dit was een handige optie omdat je dan instant geld kon overboeken van bv knab naar de Rabobank met Bunq als intermediair. Ik weet dat dit ook op normale manier kan maar dan ben je afhankelijk van de verwerking van batches tussen de banken onderling, wat soms een paar dagen kan duren.

Hoi Gerrit,

We willen je graag verder helpen, maar we kunnen eigenlijk de functie die jij beschrijft niet goed plaatsen. Kortom: hij komt ons niet bekend voor.

Heb je misschien nog wat meer informatie voor ons?

Alvast bedankt!

@Gerrit-Lime-Quokka#29007 De functie die je nu omschrijft heb ik in ieder geval nog nooit gezien (sinds nov' 2016). Misschien heb ik wat gemist hoor🤨 Betalingen tussen Rabobank, bunq & Knab zijn overigens nooit direct geweest. Alleen wanneer je een betaalverzoek gebruikt van de bank waarop je het wilt ontvangen en dan inderdaad met iDEAL betaald. Dat werkt met bunq, Rabobank, ING en in sommige gevallen Tikkie (ABN), dus een verzoek van die bank betaald met een ander. Bijv.

ING < ING verzoek < andere iDEAL bank
              Rabo < Rabo verzoek < andere iDEAL bank

Etc.. Maar zo'n combinatie met 3 verschillende zover ik weet niet.

@Tim#29016 Hierbij een voorbeeld. In dit geval heb ik geld overgemaakt van Knab naar Bunq en van Bunq met 'instant payment' naar ABN AMRO. (Kan helaas geen screenshots uploaden via mijn Iphone)

@Gerrit-Lime-Quokka#29029 Kijk dan snap ik wat je bedoelt. Dan zou je gewoon de storting functie kunnen gebruiken, of jezelf een Request sturen of via je eigen bunq.me rekening. Allemaal met iDEAL met een "tussenstop" en dan daarna handmatig overmaken via Betaal.😅

Alleen de laatste stap heb ik ook met IDEAL uitgevoerd. Bij 'betaal' zie ik deze optie niet meer. Op de lijst van transacties staat ook 'instant payment' naar ABN AMRO?

Met een blauw icoontje met lichtflits

@Gerrit-Lime-Quokka#29033 Is dat niet een normale overboeking van bunq naar ABN? Deze worden namelijk automatisch instant verzonden, aangezien bunq en ABN beide de Europese standaard voor instant payments hebben geïmplementeerd.

Weet ik niet zeker, volgens mij was er een optie om voor ideal te kiezen. Maar misschien heb je gelijk. Heeft de Rabobank deze optie niet?

Dus de enige optie die dan overblijft is om tikkie te gebruiken met als limiet €750?

@Gerrit-Lime-Quokka#29040 Ik denk inderdaad dat dit het is, ja. Je hoeft hier zelf niets extras voor te doen.

Nee helaas, op dit moment hebben enkel de ABN en bunq dit geïmplementeerd (in Nederland). Voor de Rabobank ben je helaas nog wel gebonden aan het interbancaire systeem.

OK, bedankt voor de uitleg. Het zou wel een mooie feature zijn

Write a Reply...