• Ask the Community
  • Metal Card vs Travel Card

Ik heb al een tijd de Travel Card maar overweeg om de gratis Metal Card te bestellen. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen deze 2 kaarten? Zoals ik moet begrijpen zijn het beide (debit) creditcards... is er een verschil in acceptatie of iets dergelijks?

@JeroenKemker#194559 Hi 👋 Jeroen,

In short: when is comes down to acceptance, there is no difference. When it comes to look, ow boy then the Metal Card is a true piece of art mostly build out of metal.

If you combine the Metal Card with SuperGreen then some more magic appears. For instance you will have buyers protection and extended warranty.

See also: https://together.bunq.com/d/36032-get-a-free-metal-card

@JeroenKemker#194559 De MetalCard is niet echt gratis. Je zal er een SuperGreen-abonnement voor moeten afsluiten, wat je €9 per maand extra gaat kosten. Daarmee spaar je bomen, zodat je al je uitgaven kan greenwashen.

Het verschil tussen de kaarten is dat de TravelCard van plastic is en de MetalCard van, je raadt het al, metaal. Voor de rest is er in gebruik geen verschil tussen beide kaarten.

Dus tenzij je erg veel behoefte hebt aan een metalen kaart en het sparen van bomen, zou ik het niet doen.

@JeroenKemker#194559 Ah, zie nu net de nieuwe optie...

Mijn advies blijft hetzelfde: als je geen behoefte hebt aan een metalen kaart, dan zou ik het laten.

Maar ik doe alles met mijn horloge, dus gebruik de fysieke kaarten nooit.

3 years later

Dus het kleurrijke plastic (credit?)kaartje doet qua betalen (in het buitenland?) niet onder aan de metalcard? Ookal krijg je de plastic kaart al bij het goedkope abonnement van 4 euro en de metalcard pas bij het abonnement van 9 euro?

@New-Turquoise-Hamster-1024752702#287035 Correct! De Metal card en Mastercard credit (plastic) zijn gelijk aan elkaar.

Enige verschil is dat als je een Metal card hebt met daarbij het Easy Green abonnement, je aankoopbescherming hebt.

@New-Turquoise-Hamster-1024752702#287035 No it's the same only difference is you get protection purchase with metal card until you are on easy green plan.

Only case it could make difference could be the metal card as engraved number and looks more serious so it could play for renting, even if the should accept until it's credit card. But it's just a supposition since I never tried.

@Bogz#287039 The metal cards don't have embossed numbers.

Write a Reply...