• Overstapservice zakelijk naar privé rekening bij Bunq

In alle eerlijkheid, ik heb nog geen seconde gegoogled.. Maar voor het slapen gaan toch deze vraag: kan ik gebruik maken van de overstapservice als ik elders een zakelijke rekening heb en dit een privé rekening wordt bij Bunq?

Een combi rekening zou fijn zijn, maar €10 bovenop de €8 is mij teveel voor die paar transacties per maand.. Dus vandaar dat ik alles regel met diverse rekeningen op een premium privé account. Maar is dat gemakkelijk icm de overstapservice en een zakelijke rekening elders?

Thanks!

a month later

Hm, geen reacties ontvangen..

Maar voor wie hiernaar zocht: Het is geen enkel probleem geweest. In ieder geval niet bij de Rabobank.

Ik heb hetzelfde gedaan bij ASN, ook geen probleem. Toen je de vraag stelde wist ik dat nog niet, anders had ik wel eerder gereageerd ;-)

Sorry - even aan de aandacht ontglipt vrees ik :(.

Fijn dat het is opgelost!

a month later

Ook net gedaan. Geen enkel probleem bij het aanvragen. De service is goedgekeurd. Kennelijk kijkt de service alleen naar rekeningnummers en stoort zich niet aan rekeningsoort.

Nu net krijg ik een telefoontje van de Rabobank dat ze de aanvraag voor de overstapservice niet kunnen goedkeuren omdat dit van een zakelijke rekening naar mijn eigen rekening hier bij bunq gaat. De tenaamstellingen komen niet overeen :-(

De zakeijke rekening bij Rabo staat op naam van de zaak en de overstapservice was aangevraagd voor overstap naar mijn privérekening hier bij bunq. Dus vreemd dat dit bij Sander wel goed ging.

@Sander: kwam de tenaamstelling van jouw zakelijke rekening overeen met de tenaamstelling van je privérekening hier bij bunq?

Ja, en bij mij ook. Vandaar dat dat waarschijnlijk geen probleem was.

De status vind ik nu erg onduidelijk. Aanvankelijk heette het 'Aangevraagd'. Nu staat het op 'Overstapservice geaccepteerd', waarbij de begindatum op 6 december staat. Ik heb daarbij ook de link gekregen naar het overstapservice-formulier (pdf). Dat lijkt me weinig aan de verbeelding overlaten. Toch belde de latende bank (Rabo) me gisteren dat ze de service niet kunnen goedkeuren.

Wat is de status dan nu: goedgekeurd (en door WIE dan goedgekeurd?) of afgekeurd (door de latende bank)?

Ik denk dat dat bunq is. Ik had dat destijds ook. Later kreeg ik ook bericht dat de andere bank het had goedgekeurd. En die van jou heeft het dus afgekeurd, dus het zal wel niet meer gaan gebeuren.

We gaan het zien; 6 december is tenslotte niet meer heel ver weg; nog te overzien ;-)

Write a Reply...