• Ask the Community
  • IDeal payment with marktplaats

Hoelang duurt het voordat het betaald verzoek via marktplaats (verkoper = ik naar koper) op mijn Bunq rekening is bijgeschreven ?
Gisteren middag heeft iemand via iDeal link betaald maar vandaag staat het (nog) op mijn Bunq rekening.

Hoelang duurt het meestal?

@Danielle-Silver-Falcon#30350 een iDeal betaling via een bunq Request of bunq.me staat direct op je rekening.
    Is het Betaalverzoek van Marktplaats gebruikt dan is het afhankelijk van de andere partij (Stichting Online Betalen) maar duurt het normaal gesproken 1 werkdag aangezien het dan een normale overboeking vanaf hun tussenrekening betreft.

Ik heb een iDeal betaal link gebruikt van marktplaats zelf

@Danielle-Silver-Falcon#30352
        Dan duurt het vanaf betaling door koper normaal gesproken dus 1 werkdag. bunq verwerkt je betaling zodra deze is ontvangen door de andere partij altijd direct dus het is even afwachten totdat de betaling door het interbancaire systeem heen is, in dit geval vanaf ING.

Meer info:
        https://onlinebetaalplatform.nl/nl/public/support

Hi Danielle, op de site van Marktplaats lees ik: "Een betaling wordt uiterlijk de volgende werkdag om 18.00 bijgeschreven op de bankrekening van de verkoper."

Heb dit laatst gebruikt. Als het goed is krijg je van marktplaats een melding dat het geld door hen is ontvangen pas daarna moet je pas gaan leveren naar de koper.

Laatst verkocht een product via Marktplaats op een vrijdag. De betaling ging via een iDEAL-betaalverzoek van Marktplaats. Het geld stond pas op maandagavond op mijn rekening bij ASN.

@Giovanni-Violet-Jaguar#30551
                Dat komt omdat er in het weekend geen interbancair verkeer is behalve bij banken die Instant Payments⚡️ ondersteunen.
                Op het moment is dat alleen bunq en ABN Amro.

Aangezien de betaling vanaf een ING rekening komt (Stichting Online Betalen) duurt het dus wat langer. 🙂

@Tim#30557 Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met de werking van het interbancair verkeer.

Write a Reply...