• Ask the Community
  • Bunq credit card, buitenland geld opnemen

Ik heb alleen de bunq credit card. Als ik wil pinnen gaat er natuurlijk 0.99 cent af. Geld dat ook zo voor het buitenland zoals Turkije? Gaat er dan 0.99 cent vanaf en dan commissie of iets dergelijks? Graag zou ik het willen weten :)

Hi πŸ‘‹ @New-Pink-Eagle-1218956810#200999

Vanuit bunq wordt afhankelijk van je abonnement 0,99€ (alleen bij Travel) commissie berekend voor het contant geld opnemen. Het kan overigens zo zijn dat de eigenaar van de geldautomaat zelf nog een extra toeslag rekent voor het gebruik. Dit moet overigens wel altijd zichtbaar zijn voor het afronden van de transactie.

Verder krijg je bij bunq de werkelijke wisselkoers zonder opslag (ZeroFX), zorg er dan wel voor dat je altijd de lokale valuta kiest. Doe je dit niet dan wordt de wisselkoers bepaald door de bank van de geldautomaat of de winkelier en betaal je waarschijnlijk een flinke opslag of krijg je een ongunstige wisselkoers.

Zo dat is pas een snelle reactie! Super! Ik heb inderdaad een travel card. Voor de rest zit er geen rekening aan verbonden dus ik betaal 0.99cent per keer. Dus als ik het goed begrijp betaal ik natuurlijk de 0.99 cent en dan krijg ik de werkelijke koers of is dat met een rekening erbij? En natuurlijk betaal ik meer als inderdaad de bank iets anders hanteert.

@New-Pink-Eagle-1218956810#201002

Je betaald de werkelijke wisselkoers, dat is ook inbegrepen bij het gratis Travel lidmaatschap. Alleen wel indien je kiest voor betalen in de lokale valuta. Let wel even op dat als je de betaling verricht er slechts een reservering wordt gedaan (dit wordt afgeschreven). De betaling zal na 1 of 2 werkdagen normaal gesproken worden verwerkt door Mastercard en die bepalen dan de wisselkoers. Hierdoor kan het bedrag door de wisselkoers een klein beetje worden aangepast.

Oh top! Echt snelle reacties! En dankjewel voor je duidelijke uitleg :)!

@Ceejay-Cyan-Starfish#201010 Dat is vervelend. Je kunt het beste privΓ© contact opnemen met support. Of mailen naar support@bunq.com
            Dit is de community van Bunq waar je nu een bericht hebt gestuurd, en kan iedereen meelezen en dat is vast niet de bedoeling neem ik aan.

2 years later

Is dit nog steeds van toepassing dat je met je Bunq Travel Card voor 0,99 cent geld kan opnemen?

5 months later

@Hidde-Orange-Owl#245363 De Easy Travel Card personal (de gratis variant, die niet meer nieuw is af te sluiten, maar ik nog wel heb) rekent volgens mij 2,99 per geldopname. Vanaf de eerste.

7 months later

@Tim#201000 hoe kan ik het op de lokale valuta zetten? Kan dit nergens in de instellingen terug vinden, ook niet als ik dus zeroFX uitzet, of gaat dit dan automatisch?

@DelianavL#278687 Tijdens het betalen in het buitenland kies je op de betaalterminal in welke valuta je wilt betalen.

Hey @DelianavL#278687 πŸ‘‹
                      When withdrawing cash at foreign ATMs, you'll be asked to choose between Euros and the local currency of the country you're into. Make sure to choose the latter, to avoid any additional fees πŸ™Œ More info can be found here πŸ“š

Write a Reply...