• Ask the Community
  • Solution for sole proprietorship: combined Personal + Business package

Ik maak al jaren met plezier gebruik van bunq. Ik leerde dat je als eenmanszaak wettelijk niet verplicht bent een zakelijke rekening te openen, en dus was bunq een super fijne oplossing. Ik heb verschillende sub-acccounts, deels voor mijzelf en deels voor mijn eenmanszaak. Dit werkt al jaren goed voor mij. Nu spreekt bunq me er op aan dat dit niet mag en dat ik een business account moet nemen. Nu ben ik daar nog over met ze in gesprek, of dit idd in hun policy staat. Maar mocht dit idd zo zijn, dan baal ik er wel van, dat ik in plaats van 7.99 per maand 7.99 + 9.99 moet gaan betalen.

Mijn voorstel:
Het lijkt me mooi dat er een pakket komt voor Personal + Business met een betere prijs, bijv. 12.99.
Ik ben benieuwd of anderen daar ook behoefte aan hebben.

Groet,
Iris

Hi 👋 @Iris-Aquamarine-Shark#201350

Het klopt dat dit in de algemene voorwaarden van bunq Personal staat beschreven. Wat betreft de regel dat dit niet nodig is is in principe alleen voor de belastingdienst, die vereisen dus niet specifiek een zakelijke rekening. Een bank mag uiteraard zelf bepalen of een privé rekening voor zakelijk gebruik toegestaan is of niet.

In de algemene voorwaarden van bunq kun je het volgende lezen onder Hoofdstuk 46 lid K:
    "als we reden hebben om aan te nemen dat je je rekening voor commerciële doeleinden gebruikt". In dat geval zijn ze in het recht om je account te sluiten.

Wat betreft de lidmaatschap kosten kun je overwegen om een Pack te starten (€20pm) en 2 plaatsen te verhuren a €5 per stuk pm.

Thanks Tim, good idea

@Tim#201366 Kan ik een pack starten met bestaande bunq klanten, of moeten het nieuwe leden zijn?

Write a Reply...