• Ask the Community
  • Can I replace my credit card for a Metal Card?

Als je een metal card hebt, heb je dan eigenlijk nog wel een credit card nodig? En als dat niet nodig is, waar kan je dan je credit card opzeggen?

@Johannes-Maroon-Llama-2980415909#201939 Alles wat je met de normale Credit Card / Travel Card kan, kan je ook met de Metal Card. Dus je hebt hem in die zin niet nodig.

Maar je kan hem wel gebruiken als backup kaart. Je kan hem in de app freezen, en weer unfreezen als je hem nodig hebt. Of aan 1 van je andere rekeningen koppelen. Ook zou je de kaart kunnen gebruiken op minder frisse websites en plaatsen die je niet helemaal vertrouwd. Als je kaartnummer dan buitgemaakt zou worden, hoef je niet de dure metal card te vervangen.

Verder zitten er geen nadelen aan het aanhouden van je Credit Card. Omdat je er geen krediet mee krijg, is de kaart ook niet geregistreerd bij BKR o.i.d. En als je de kaart freezed, telt hij ook niet mee voor je 3 fysieke kaarten bij Premium.

Als je hem echt niet meer wilt, kun je de kaart blokkeren in de app.

@Johannes-Maroon-Llama-2980415909#201939 Ik gebruik de Metal card fysiek bijna niet meer, omdat ik meestal met Apple Pay betaal bij automaten. Ik heb de Metal Card thuis op mijn studeerkamer ingelijst. Is een collecters item geworden.....

Tim changed the title to Can I replace my credit card for a Metal Card?.
          Write a Reply...