• Ask the Community
  • Google Pay in The Netherlands

Helaas staat hier dat de app nog niet beschikbaar is Nederland

Komt bunq ook met een bericht? Want zie het nu alleen nog op nieuwssites maar bunq zelf meldt nog niks.

Het is mij zojuist gelukt om mijn maestro kaart en Mastercard kaart succesvol in te stellen voor contactloos betalen 🥳

Er kwam een storing het komt er wat later op

Google pay staat nog steeds niet in de Nederlandse play store.

@Larsieman#206280 Kon jij de app wel downloaden vanuit de play store?

Het staat bij mij in de Playstore.

De Mastercard debitcard van een andere Fintech bank uit een buurland doet het nu wel via Google Pay!

En ook bunq Travelcard

@thijsdejong#206289 Dank! Wat ik me dan afvraag. Hoe betaal je er dan mee zonder de app? Tap en pay van bunq uitzetten en het gaat automatisch?

@Robinvz#206292 De tap en pay uitzetten op je Android.

En mijn ervaring is tikken op je scherm met vinger zodat het scherm aangaat en dan bij terminal houden.

Mijn telefoon heeft vingerprintreader op achterkant en daar houd ik dan mijn vinger op en het is betaald.

Thx, werkt! Tap en pay on de bunq app dan ook maar gedeactiveerd. Zal ik dan nooit meer gebruiken.

Zie de kaarten alleen nog niet terug bij Google pay. Wel een mail bevestiging gekregen. Zal denk ik nog wel een visuele bug zijn.

Heb nu 3 passen toegevoegd en Tap&Pay uitgezet. In de instellingen van de telefoon Google Pay als standaard.

Maar wat ik me afvraag, hoe kan je kiezen tussen de passen waarmee je wilt betalen vóórdat je gaat afrekenen?

Weet niet of het de kortste weg is maar: op je telefoon, instellingen, Google, accountservices, Google pay

I don't seem to have the option to add them to my power menu. Anybody else seem to have this issue? Or does anybody know how to enable this?

@Davey-Azure-Cheetah#206301 Search in the settings for Payment default and set to Google Pay. After that just unlock your phone and tap the payment terminal.