• Waarom werd mijn pas geweigerd bij de tol poort in Frankrijk?

Hoe kan het dat mijn pas werd geweigerd bij de tol poort in Frankrijk?

@Daphne-Silver-Cheetah#32008

Hi Daphne👋

Dit kan verschillende redenen hebben.
    Het eerste belangrijke is om te kijken of Frankrijk 🇫🇷 is toegevoegd aan je Toegestane Landen. Dit kun je vinden als je op je profiel foto tikt en dan Beveiliging en Instellingen.

Welke pas 💳 heb je gebruikt?
    Gebruik/acceptatie van de Maestro is niet zoals in Nederland de standaard en is in het buitenland beperkt, Mastercard wordt overigens in het buitenland zeer goed geaccepteerd. In Frankrijk is het vaak alleen Mastercard/VISA.

In je 'Dagelijkse Limieten' kun je de magneetstrip activeren/verhogen om betalingen in apparaten zoals tolpoortjes te activeren, dit heet 'Riskante Betalingen'. Standaard is dit vanwege veiligheidsoverwegingen beperkt of niet ingeschakeld.

Ook is het belangrijk dat de terminal of betaalautomaat online is (verbonden met internet), anders kunnen er door bunq geen veiligheidscontroles worden uitgevoerd en wordt de betaling automatisch geblokkeerd. 🚧

Hoe weet je of de terminal online is? Als je een betaling probeert en er is niets terug te vinden in je 'Overzicht' dan is die hoogstwaarschijnlijk offline. Als de terminal online is maar er gaat iets anders fout bij de betaling staat er bij de geannuleerde transactie in je overzicht vaak waarom het fout is gegaan.

Succes en fijne avond alvast🌈🙂

@Tim#32009 Maestro wordt überhaupt niet ondersteund volgens de website van Sanef. Ik heb zelf geen problemen gehad met de Debit Mastercard, wellicht dat het per tol poort wisselt. Ik had wel gezorgd dat riskante betalingen hoog genoeg stond, dat was geadviseerd door andere bunq gebruikers op Together. 🙂

Mastercard werd bij mij 3x niet geaccepteerd. 1x niet op de terugweg op hetzelfde stuk maar dan de andere kant op en 2x niet bij Pont de Normandie. Waarom het soms niet lukt is mij niet duidelijk. De ICS creditcard Mastercard deed het in die 3 gevallen wel.

Bij mij 1x. Maar na 4-5 pogingen deed hij het ineens wel. Heel apart

Write a Reply...