Nogmaals dank voor het meedenken! Het doel is om beiden een eigen rekening aan te houden (ook voor de hypotheek) maar een gezamenlijke account te hebben bij bv Bunq om het huishouden te runnen. Beide inkomsten gaan naar de Bunq account waar het in verschillende IBANS wordt verdeeld op basis van regels (boodcshappen, vakantie, vaste lasten etc.). Ik dacht dat Bunq vervolgens op een slimme manier bij betalen geld van de juiste rekening kan afschrijven. Bijvoorbeeld de AH, wordt dan van de boodschappen rekening gehaald.
Ik betaal veel met mijn horloge en soms telefoon. Mijn vrouw vaak met een kaart en soms een telefoon. Ik wil niet meerdere kaarten ed moeten hebben om verschillende betalingen mee te doen. Dat gaat niet werken in de praktijk. Dus een betaling voor boodschappen met horloge, zou dus automatisch van de boodschappenrekening af moeten omdat het herkent wordt.
Ik vraag me dus af of dit mogelijk is en met elke minimale rekeningen dit kan (ik moet en Rabo aanhouden voor Hypotheek en mijn vrouw houdt ook een ABN voor 'zakgeld'). Die hebben al kosten en als daarbovenop nog 20 per maand komt voor Bunq, wordt het wel een beetje veel.