• Ask the Community
  • Kan ik ook cash geld storten op mijn rekening.. zo ja, waar doe ik dit.

Ik heb zo nu en dan cash.. kan ik dit ergens storten op mijn bunq rek.

Nee, helaas. Het beste is een rekening bij een andere bank daarnaast te nemen, geld daar storten en dan overmaken naar jouw Bunq rekening.

Auf der Homepage findest du die Antwort

Je kan geld storten door naar een abn bank te gaan en via een g4s apparaat te storten voor 12uur gestort is de zelfde dag nog op de bunq rekening. Let op voer je rekening nummer in en niet je pas want dan gaat er een week over heen.

@EXRAY-NL#213917 Diese Frage wird immer wieder gestellt. Mit etwas Aufwand kann man problemlos die früheren Antworten finden.
          bunq hat keine Zweigstellen und keine Geldautomaten. Einzahlungen über die Geldautomaten anderer Banken oder Gesellschaften funktionieren nicht. Auch wenn von niederländischen Menschen dies manchmal behauptet werden.
          Es gibt drei Möglichkeiten:
          1.) Sie haben ein Konto bei einer anderen Bank, die Bargeld annimmt .
          Dort einzahlen und dann nach bunq überweisen.
          2.) Sie können bei anderen Banken Einzahlungen zu Gunsten von Fremdkonten vornehmen. Dies ist die teuerste Variante, da in der Regel hohe Gebühren anfallen.
          3.) Sie fahren kurzfristig nach Deutschland, Österreich oder Italien und nutzen den Service von barzahlen.de Details finden sie unter knowledge.
          Alternativ gibt es die eigene Familie, die ihr Bargeld nimmt und den Gegenwert auf ihr bunq-Konto überweist.
          Die letzte Alternative: Konsumieren sie das Bargeld.

@MarijkeTonny#214180 Nee dat kan dus NIET ik heb de ABN Amro gebeld en expliciet gevraagd naar dit onderwerp.. hierop heeft de ABN Amro bevestigd dat dit niet kan.

@EXRAY-NL#214247 Oke jammer dat de abn amro dat vermeld terwijl hun duidelijk weten dat de storting apparaten die daar staan niet van de abn zelf zijn maar gelooft u mij maar als u de bank binnen loopt en het geld stort op bunq rekening komt het helemaal wel goed.

@Bernd-Cyan-Penguin#214246 Beste Marijke.

Familie heb ik niet en ook geen andere bank... Ik leef alleen en heb hoogstens gronou het dichtst bij betreft Duitsland.

6 months later

@EXRAY-NL#213917 Nu nog je kan idd naar abn gaan maar daar je moet wisselen je papieren geld naar munten en dan met andere apparat G4S op je rekening storten met pas of zonder pas .

10 months later

Hey ik heb net geld gestort gekrijsten maar er staat niks nog op

Hey ik heb net geld gestort gekrijsten op me bunq rekening maat er staat nog niks op en op de bunq app kan ik ook nog niks zien

a month later

Contant geld storten kan bij een GWK Travelex-kantoor. (Grenswisselkantoor) Het gestorte bedrag staat dan de volgende dag op je rekening.

@New-Silver-Doe-137126350#252252 Belangrijk om hierbij te vermelden: de kosten voor het storten bij GWK Travelex zijn 3% met een minimum van €9,95.

@thijsoost#252254 Oh, ik heb het afgelopen jaar twee keer contant geld gestort bij GWK Roosendaal, en betaalde daar niets voor.

@New-Silver-Doe-137126350#252255 Dat is bijzonder, normaal gesproken is contant geld storten via GWK Travelex niet gratis. Een deel van het geld wordt ingehouden als kosten.

• GGWizard

• Edited

Nice 👍,
                                  I never considered GWK as is not among the bunq🌈 service providers... it is actually more expensive than PaysafeChash... but it works for sure as their shops are dedicated to cash handling.

I saw the prices indicated by Thijs on there website https://www.gwktravelex.nl/en/faqs
                                  Might be that other banks have special agreement with GWK and they do charge different fees as is mentioned.

Cheers ☀️
                                  GG

5 days later

@EXRAY-NL#213917 Het is toch gewoon mogelijk om van je internetbankieren geld over te maken naar je credit card van Bunq?

@New-Cyan-Bull-1051172804#253165 Je zet nooit geld op betaalpassen. Betaalpassen zijn gekoppeld aan een sub-account (een 'rekening') waar het geld op staat. Als je dus iets koopt gaat het geld niet van de pas af (want een pas kan geen geld 'vasthouden'), maar wordt van de gekoppelde rekening afgeschreven. En ja, het is mogelijk om geld over te maken naar een sub-account, want ieder sub-account heeft een eigen IBAN.