[16-12-2021] still doesn't work
[REPORTED] Retourpinnen/Card refund does't work
Peter BWizard
And failed 'retourpinnen'-transactions are still shown as successful in the Android app.
Het lukte mij vandaag bij de mediamarkt ook niet, gelukkig nog me ing rekening kunnen gebruiken!
Net geprobeerd bij de Ikea te retourpinnen. De app geeft aan dat ik een pincode moet intoetsen maar het pinautomaat weigert meteen.
Dat dit nog steeds niet werkt joh, dat is toch echt te belachelijk voor woorden. Om nog maar te zwijgen over de “klantenservice” omtrent dit onderwerp. Ben afgelopen 1,5 jaar meermalen met bunq in conclaaf geweest hierover. De eerste keer kostte het me 2,5 week om ze duidelijk te maken wat precies het euvel was aangezien ze steeds deden of ik achterlijk was en het allemaal niet begreep. Er werd toen eerst een bedrag afgeschreven wat er na een dag weer bijkwam. Maar dan kom je nog op €0 uit. Ging er niet in…
Hoe kan dit bij elke andere bank wel werken, maar bij Bunq nog steeds niet?
@bunq#221090 Dit is bij mij ook nog steeds aan de hand. Is t bekend dat dit probleem nog steeds loopt?
JanRookie
Zojuist bij de Decatlon ook problemen met retourpinnen. Het lijkt erop dat het bij bepaalde winkels is. Maar het is zeker in combinatie met Bunq en niet met andere banken. Het verontrustende is dat ondanks de foutmelding de Bunq app aangeeft dat er een storting is gedaan maar het saldo niet is opgehoogd.
Inmiddels 11x geprobeerd, 11 foutmeldingen, 11 bijschijvingen in de Bunq app maar geen verhoogd saldo (ik zal mezelf niet rijk rekenen). Verschillende terminals, passen en rekeningen geprobeerd. Dit is toch wel een vetrouwensissue: er kan een discrepantie tussen het saldo en de stortingen/afschrijvingen zijn dus wat zegt dit over de juistheid van je saldo? De winkel heeft hier melding bij Equens van gemaakt (organisatie die pinbetalingen doet). Aangezien het al een jaar speelt, zal ik eens kijken of je meldingen bij DNB kan doen. Misschien dat dat helpt.
AndreRookie
Hi bunqers 👋
We where able to narrow the issue down to certain terminals and working together with MasterCard for a fix. As soon as the implementation goes live we will send a message to you.
SanderRookie
I am also experiencing this issue. Tried "retourpinnen" at the intersport in our neighbourhood and I was glad my girlfriend could help me with her card from another bank). Would be nice to get a heads up on when this is fixed hence the reply in this topic.
Peter BWizard
- Edited
@Andre-Indigo-Cheetah#237129 Could you also fix the issue that failed 'retourpinnen'-transactions are shown as successful transactions in the Android app?
I assume this still isnt fixed?
Peter BWizard
@Joannes-Cyan-Llama#274874 I believe it was fixed a few months ago. I used it a few times at locations where it didn't work before.
Ok. I did a kruidvat retour pinnen lately. I expect the money today or tomorrow. How fast does this normally go?
ThijsProdigy
@Joannes-Cyan-Llama#274961 1-2 business days
I am waiting now 21 days to get back my money
Gia 🇬🇧Ace
@Christina-Turquoise-Llama#288755 Hey Crista 👋
Thanks for reaching out!
I understand you recently requested a Chargeback via the app, and that you've still not received the money back. Please know that when you file a chargeback, the merchant has 45 days to dispute the claim! To expedite the process, you can reach out to support and provide your order confirmation, communication with the merchant, and any other relevant documents 🙌
If you have any other questions, feel free to ask them here! Otherwise, have a lovely week ahead 🌈
Any news on this issue? Seems like this is an issue for more than 4 years already.
Returned something in the store but was not able to receive back the money.
ThijsProdigy
@New-Strawberry-Horse-441173448#298145 That worked fine for me, multiple times
PeterProdigy
Heb dit (retourpinnen) in het verleden wel gebruikt. Spreek ik echt over 3/4 jaar geleden. Toen was het bedrag binnen een paar seconden zichtbaar op mijn rekening. Los retourpinnen van bijv. enkel statiegeld is mij niet bekend. Zal het binnenkort eens proberen in de Appie :)
Hii! Ik heb een aantal uur geleden een aankoop retour laten pinnen bij c&a en ik heb nergens een melding op mn bunq-app dat dit bedrag weer op mijn rekening tevoorschijn komt. Gaat dit er nog aankomen? 😅