Stichting XonarRookie
Bij de webshop largemerchandising is het niet mogelijk om Bunq te selecteren bij de Ideaal betaling. kunnen jullie dat laten aanpassen?
Bij de webshop largemerchandising is het niet mogelijk om Bunq te selecteren bij de Ideaal betaling. kunnen jullie dat laten aanpassen?
Hoi! Het beste is om in dit soort gevallen met de webshop contact op te nemen. Het is hun verantwoordelijkheid om alle banken te ondersteunen. Vaak is het simpel en zo opgelost!
Fijne maandag nog!
I've also send an e-mail to Large about this issue.
Update: Ik heb een reactie van Large ontvangen. Beetje een vreemde en teleurstellende reactie:
Bedankt voor je bericht. We zijn er van op de hoogte dat deze banken er niet tussenstaan. Op het moment wordt dit nog niet veranderd aangezien er nog niet genoeg vraag naar is. Excuses voor het ongemak.
Ik heb ze er op gewezen dat ze volgens de "iDEAL Merchant Integratie Gids" (van Currence) nieuwe iDEAL issuers (dit zijn banken die iDEAL aan consumenten aanbieden) altijd binnen een maand moeten toevoegen.
Ik kom helaas nu nog steeds tot de conclusie dat ze bunq nog niet hebben toegevoegd. Erg jammer. Ik ga ze ook maar eens een mail sturen.
@Bastiaan#34839 wow, binnen een maand? dan lopen ze wel heel erg achter bij Large, hoe lang bestaat bunq onderhand al wel niet, 3 jaar?
@Ricardo#38385 slechte zaak dat bunq (en MoneYou) er nog niet bij staat. Ik heb ze ook even om een statusupdate gevraagd.
@DaveFlash#38389 ja, als je het goed ingericht hebt als webshop dan is het altijd automatisch up-to-date.
@Bastiaan#38396 Ja inderdaad, in vrijwel alle ideal implementatie guides staat ook dat je dit 1x per maand moet runnen (ik zelf deed het altijd elke nacht laten draaien om zo de issuerslijst up2date te houden.
Vandaag heb ik de volgende reactie van Large ontvangen:
Bedankt voor je bericht. Helaas heb ik hier geen nieuws over. Het is doorgegeven aan de verantwoordelijke personen. Ik zal je moeten vragen het nog even af te wachten. Sorry!
Ook maar even een mail gestuurd, en wat een bijzonder slechte service! De mensen die hier naar gekeken hebben snappen er duidelijk geen snars van! Tevens gemeld dat het amper wat voorstelt, het verplicht is maandelijks te updaten en dat ze al 3 banken missen. Misschien dat bunq contact zou kunnen opnemen (evt. via/i.s.m. Currence)!
@Tim#46412 Hmmm, ik ga zo ook even aanschrijven.
Ik heb ze ook nogmaals een email gestuurd, dat ze nu 3 banken missen in hun iDEAL implementatie: bunq, MoneYou en Handelsbanken
vorig jaar large ook al een paar keer op aangesproken, dat dit nu nog niet gefixt is snap ik echt niet, nog maar een berichtje doen dan... UPDATE: zo, heb een aantal keer even vriendelijk hun er aan herinnerd op instagram en facebook dat hun lijst 3 banken mist...
Reactie vanuit LARGE:
" Beste John,
Bedankt voor je mail.
Helaas kunnen we deze niet even toevoegen. Er zijn hiervoor te weinig aanvragen.
Sorry voor het ongemak"
Uhhh?? You are got to be kidding?!
@JohnDo#46680 π Dit zijn ze gewoon "verplicht" volgens de iDEAL implementatierichtlijnen
@Bastiaan#46689 Hmm... good to know. Ik denk dat ik even op de "reply" knop ga drukken ππΌπ
@JohnDo#46693
Om er voor te zorgen dat een iDEAL transactie voor de Consument altijd op dezelfde wijze verloopt, dienen alle Merchants de volgende presentatie aan te houden:
- Alle Issuers in de DirectoryResponse (welke op zijn minst maandelijks dient te worden opgehaald) moeten worden getoond in een lijst (bijv. dropdown lijst of lijst met radio buttons) in alfabetische orde en exact zoals meegegeven in het DirectoryResponse bericht.
Bron: iDEAL Merchant Integratie Gids, Currence