• Ideas
  • Sub-rekening met buitenlandse Iban

Ik heb een bunq account met een Nederlandse iban. Nu woon ik in Duitsland en kan mijn rekening naar een Duitse iban omzetten. Echter wil ik mijn Nederlandse iban behouden, een Duitse iban toevoegen en deze gezamenlijk in de app beheren cq als sub-rekening

@Jerry-Teal-Jaguar#223847 Dit is al mogelijk. Als je identiteit hebt bevestigd voor een Duitse IBAN, krijgen alle nieuwe rekeningen (sub-accounts) een Duits IBAN. Als je bestaande rekeningen houden natuurlijk hun originele IBAN. Deze rekeningen kan je ook gewoon open houden.

4 years later

Nou ik heb toch een vraag hierover want ik ben ermee bezig en loop tegen iets aan?! Ik kan alleen verder door bunq pro te pakken
      kan dit kloppen?

Ik krijg ook niet de mogelijkheid om me te identificeren
        Als ik dus verplicht ben om de pro aan te schaffen is dat geen probleem maar wil wel weten of dit klopt op deze manier

• MayaAce

Hey @Marika-Purple-Llama#298440 👋 Thank you for engaging with our community 🌈

I'd love to clarify this for you. If you reside in Germany, France, Spain or Ireland, the app will automatically switch you to your foreign branch and let you open Bank Accounts corresponding to your location. For this, you don't need to be on bunq Pro or bunq Elite.

However, if you want to get a Foreign IBAN outside of your country of residence, this feature is available for bunq Pro or bunq Elite.

For more details, please check here: Foreign IBANs 🌎

Write a Reply...