• Ask the Community
  • Continuous credit business account

Ik ben bezig om met mijn bedrijf over te stappen van de Rabobank naar bunq. De diensten die ik afnam bij de rabobank moet ik dus opnieuw invullen.

• Transacties + koppelen aan Moneybird.
    Niet een beetje goed+gemakkelijk, maar jullie twee (bunq+moneybird) hebben dit echt genaild! Mijn complimenten.

• creditcard
    #check

• Automatisch incasso
    Ik heb de discussie hierover op together gevolgd en ik ben bereid om de 58 dagen te wachten op de incasso als jullie dat op die manier zo inrichten. Totdat bunq dus onderwerp ingevuld heeft ga ik kijken hoever ik kom met Mollie.

• Doorlopend krediet
    Mijn struikelblok op het moment. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben: new10.com. Deze mannen beoordelen op kasstromen en alles aan hun is 2018. Ze hebben een kortlopend krediet met boetevrije aflossing. dus als ik drie keer per jaar een krediet vraag indien en deze ook weer na een paar maanden aflos (voor de maanden waarin ik een cashflow dal heb) dan heb ik eigenlijk een doorlopend credit 'gemaakt'. Nu ben ik met deze mannen uit Amsterdam in contact getreden en mijn idee zagen ze al een beetje aankomen. Momenteel ze zijn bezig met een 'doorlopend krediet functie' maar die is nog in ontwikkeling. Het gaat de goede kant op dus.

Dus ik dacht: bunq+new10 = een bank met een doorlopend krediet. #winner

MAAR... voor de invulling van de zorgplicht die now10 heeft moet de lopende rekening van het bedrijf gemonitord worden. En die koppeling hebben ze met veel banken, behalve met bunq. (iets met volume, aantal klanten, dingen en zo).

Ik vertelde now10 dat ik vanuit de app eenvoudig toegang kan geven tot mijn bankrekening en daarnaast bunq een API heeft om jaloers op te worden. Dus heren van new10, zouden jullie daar naar willen kijken aub, dank u. Dat gaan ze dus nu doen.

Mocht iemand van new10 dus contact opnemen met de support van bunq, dan ben ik dus de aanstichter.

Vraag aan de zakelijke mede-bunq'ers: hoe hebben jullie het zakelijke doorlopend krediet probleem opgelost?

Elise changed the title to Continuous credit business account.

Bunq heeft geen creditcard. Wel hebben ze een MasterCard Debitcard. Maar das een fundamenteel verschil.

@Arjan#35599 Eens. Ik bedoelde ook een debitcard waarmee je 'creditcard betalingen' kan doen. Maar je hebt gelijk dat het een fundamenteel verschil is.

Ik ben iets verder met new10. De koppeling houd in dat ze ieder kwartaal de afschriften moeten kunnen inlezen om daarmee de monitoring in te kunnen richten. Dat blijken ze dus niet met een API te doen maar het inlezen van MT940 bestanden. Nu kan bunq die ook maken dus geen vuiltje aan de lucht dacht ik.

Helaas.

Het schijnt dat het ene MT940 bestand niet het andere MT940 bestand is (Some animals are more equal than others so it seems) en ze moeten het importscript dus per bank schrijven. De MT940 variaties van de systeem banken hebben ze gereed. Ik heb een MT940 bestand van bunq opgestuurd en het staat nu in hun development-que. Uiteraard geen indicatie van de planning voor deze aanpassing.

Als ze de MT940 'bunq-variant' import klaar hebben kan ik dus wel met de bunq/new10 combi werken.

Write a Reply...