• Nieuw account

We already have multiple accounts, personal and business accounts.

We have a new business started up and Monday i opened a new account, normally bunq is quick in handling all kinds of things, only this time they get on my nerves. It is already Thursday and nobody can give me a clear answer when the 'verification process' is finished. 

On Tuesday some one tells me between 1 and 24 hours, Wednesdays they tell me 'hours' and later that day, they say 'some time', Thursday they say it takes some time and we can't make any promises, after i clearly asked if they get it done Friday.

On Wednesdays i get 3 questions, 1 of those questions has nothing to do with my business. Today, Thursday i get almost that same 1 question.

Now it is Thursday 17:41, i like to have a fully functional account this week so i can go further with administration and invoices.

Daarnaast heb ik 1 maal een Nederlands sprekende medewerker contact mee gehad, de rest weer in het Engels. Hebben ze geen aparte support afdeling voor de zakelijke klanten, gezien de accountkosten ....

Mijn tekst was oorspronkelijk in het Engels, Bunq heeft deze vertaald naar het Nederlands.

@Bastiaan-Blue-Akita#227586 Your original text is (except for the last paragraph) still in English. The translation to Dutch happens on your device because you enabled Google Translate for Together. You can turn off that feature to see all Together posts in their original text.

You can find the settings for Together here:

@Jakob-Y#227587 Oke, dank je Jakob. πŸ‘πŸ»

Vrijdag avond sloeg alles, de grootste onzin die ik ooit meegemaakt heb met een bank.

Om 21:00 vrijdag avond krijg ik een melding in de app, ik moet documenten uploaden.

1. De laatste bankafschriften.
          2. Een 'tax return doc'

Het is een nieuw ingeschreven legitiem bedrijf, ik probeer de eerst bank account voor dit bedrijf te openen.

Als ik dan de chat open op vrijdag avond dan word mij ten eerste vertelt 'het is al 21:24' de mensen van die afdeling zijn niet beschikbaar, het is vrijdag avond.

Ik van hun een bericht rond 21:00.

Als ik aangeeft dat ik geen bankafschriften kan hebben met een nieuw bedrijf dan krijg ik geen antwoord.
            Daarnaast geeft ik aan dat een nieuw bedrijf ook nog geen 'tax return doc' kan hebben op dat het bedrijf een paar weken bestaat.

Vermeld ik dat ik een uittreksel van de KvK en een schrijven van de Belastingdienst heb waarop btw-nummer vermeld staat. Dan is dat niet voldoende.

Hoe is het dan mogelijk om als nieuw bedrijf een account aan te maken???

Ik heb een nieuw legitiem bedrijf...

Waarom kan ik niet iemand spreken die daadwerkelijk verstand van zaken heeft, het lijkt soms alsof je tegen een muur staat te communiceren.

En het meest leuke van alles, ik heb al twee andere zakelijke accounts bij Bunq πŸ˜‚

9 days later

@Bastiaan-Blue-Akita#227661 @bas, ik herken frustratie is het inmiddels gelukt want ik ben ook bezig om rekening te openen maar lijkt erg lastig

@New-Mustard-Kangaroo-635023033#228219 Ja, na dat ik er eigenlijk genoeg van had heb ik duidelijkheid gevraagd en het initiatief genomen om uittreksel kvk en BTW nummer te sturen, gewoon in de chat.
                    Zaterdag ochtend was de verificatie in een keer klaar.

2 years later
                      Write a Reply...