• Ask the Community
  • Hoe moet ik een betaling verzoek doen

Hi @Spence-Blue-Leopard#36293 👋

Gaat eerst naar het Rekeningen scherm. Tik daarna op Request en kies je bedrag. Vervolgens kun je kiezen hoe je wilt delen, bijv. via e-mail/sms uit je contacten. Door de link te delen is bijvoorbeeld ook Whatsapp e.d. mogelijk. Deze Request link is 1 maand geldig of totdat je deze annuleert/sluit.

Je kunt ook een 'permanente' link aanmaken. Dit is je eigen betaalpagina waarop degene die moet betalen zelf een bedrag kan invullen en betalen via iDEAL. Hoe dat precies werkt lees je hier

@Spence-Blue-Leopard#36298
    Tikkie werkt via de Tikkie-app. 😉

De vraag is alleen waarom je dat zou willen gebruiken als je bunq hebt. Met een betaalverzoek van bunq staat het geld direct op je rekening. Met Tikkie zul je wat langer moeten wachten op je geld, ongeveer 1 werkdag.

@Tim#36307 Ik denk dat ie Tikkie bedoelt als algemene term voor een betaalverzoeklink :).

Spence, voor je bunq.me link, klik op je profielafbeelding en ik geloof dat dan daar bovenaan staat "activeer je eigen link" of iets in die richting. Dat is je betaalverzoeklink die je naar mensen kan sturen.

Write a Reply...