• Ask the Community
  • I dont receive my payment from ING bank

• PRookie

• Edited

I have still not received my payment. Yesterday morning 10:00 was transferred from ING bank to my BUNQ bank. I still have not received payment until this day. I have proof / an invoice that was sent yesterday at 10:00 am! Who can I send that proof to? When willl I receive my payment? It is now today Friday I still get my payment today? Or now only Monday?

Hi @Preshant-Grey-Kiwi#37964 πŸ‘‹

Under normal circumstances it should have been on your account already but for such transfers there is 1 business day processing time.

Are you sure you sent it to your own IBAN? You can check your IBAN when you tap on your account and it is then showed beneath the account icon. https://together.bunq.com/d/2880-find-your-iban

If not there is a chance you sent the money to the bank account of bunq which is used to re-route Requests, bunq.me payments and verification transactions.
      IBAN: NL78BUNQ2291284258
      If so, the money will automatically bounce back within a couple business days.

More info about transfer times:
      https://together.bunq.com/d/4295-when-will-my-transfer-or-payment-arrive

Yes im sure my Iban number is right

I have check it for hunderd times

SEPA transfers are not instant. I think that your transfer will arrive later this afternoon.

@JanBrodda#37973 Bank transfers that are made before 14:00 should arrive the same day 100%

@Preshant-Grey-Kiwi#37964 What for proof did you get from your client? Because everyone can do element inspector.

@joeri#37981 This is probably the case most of the time, but it's no legal requirement. Processing time can be up to one work day, so payments from monday evening (after the last payment batch) can arrive wednesday morning (with the first payment batch) at latest. So in the case explained in this topic, there is no need to worry at all.

@JanBrodda#37983 All Dutch banks give that guarantee you can check that on there websites.

Some banks do till 15:00

Ik heb en factuur ontvangen. Van een grote bedrijf. Het is geen na gemaakte bullshit. Het is van een bedrijf naar mij toe overgemaakt gister 10uhr ochtend. Ik heb die factuur in mijn mail.

Jullie hebben slechte service qua overmaken. Normaal bij mijn ABN had ik het allang al. Gister 10uur ochtend is het overgemaakt dan had ik het zelfde dag bij mijn ABN. Dit ligt aan jullie! Dat bedrijf zegt ook het is al overgemaakt het klopt want ik heb het factuur ontvangen

Ik ontvang overboekingen van andere NL banken altijd dezelfde dag op mijn bunq rekening, als ze maar voor 15:00 zijn overgemaakt en niet in het weekend.

@Preshant-Grey-Kiwi#37986 Hi Preshant πŸ‘‹

Dit ligt niet noodzakelijk aan de verzendende bank of bunq. Om geld over te maken van de ene bank naar een andere bank wordt er gebruik gemaakt van een tussenliggend systeem. Dit systeem kun je zien als een soortement postsorteercentrum. Dit centrum ontvangt een aantal keer per dag alle opdrachten en zorgt dat de ontvangende banken op de hoogte worden gesteld van het inkomende geld. Dit systeem ligt echter plat in de namiddag/avonduren en het weekend (+ feestdagen). Dit is de belangrijkste factor waarom het vaak zo "lang" duurt dat geld aankomt. Mijn advies hier is dan ook, waar mogelijk, gebruik te maken van Requests. Deze worden betaald via iDeal. En dan is het geld wel direct beschikbaar op je rekening.

Nu, deze betaling, lijkt wel riant lang te duren. Rond 10 uur overgemaakt van ABN zou in principe dezelfde dag nog op je bunq rekening verschijnen. Ik zou je willen adviseren even contact op te nemen met Private Matters/Persoonlijke zaken. Zij kunnen met je meekijken in je account, iets dat we hier op het publieke forum niet kunnen. πŸ™‚

Hopelijk heb ik je zo wat duidelijkheid kunnen bieden.
                            Als je nog meer informatie wilt over de verwerkingstijden van transacties kun je ook hier kijken.

Alvast een fijn weekend!

@Preshant-Grey-Kiwi#37986 Beeste gek om hier bunq de schuld van te geven? Bunq is de snelste bank die ik ken, en houden echt niet voor de grap betalingen tegen.

En als u aangeeft dat het bedrijf een factuur (ik neem aan creditfactuur?) heeft verzonden, hoeft dat niet zo te zijn dat dit direct wordt overgemaakt, misschien wel met een betalngstermijn van 14 of 30 dagen.

U geeft aan dat het (grote)bedrijf het heeft overgemaakt, dat zou kunnen. Maar grote bedrijven werken meestal met batchbetalingen, niet met losse overboekingen.

Het kan best zijn dat dit bedrijf de betaling al in de batch heeft toegevoegd, maar dat de batch zelf nog naar de bank verzonden moet worden en bijvoorbeeld door een (financieel) directeur een akkoord gegeven moet worden voordat deze pas daadwerkelijk verwerkt zal worden. Pas vanaf dat moment kan het nog een werkdag duren.

Als dat het geval is, verwacht ik dat de betaling pas ergens volgende week zal worden bijgeschreven.

Hoe dan ook, dit is niet de schuld van bunq ;-)

Ik heb contact gehad met de bedrijf bij hun is het afgeschreven

@Preshant-Grey-Kiwi#38010 Hi Preshant πŸ‘‹,

This is correct! Typically the sending bank immediately updates your balance, as you've already used the money. However, it is stored temporarily in a monetary account of the sending bank and from there it will flow to the other banks using the system I mentioned before. Once bunq gets the notification the money is immediately added to your account at bunq. Have you already tried contacting Private Matters as suggested? πŸ™‚

--

Oops, sorry. Automatisch in het Engels beantwoord;
                                  vertaling:
                                  Dit klopt! Normaal gezien zal de verzendende bank direct het saldo updaten en de afschrijven tonen, omdat het geld al is uitgegeven. Het wordt tijdelijk in een tussen-rekening apart gezet totdat het daadwerkelijk wordt verzonden met het systeem dat ik hierboven heb uitgelegd. Als je bijvoorbeeld iets op donderdagavond overmaakt zal het geld de hele avond + ochtend op de tussen-rekening staan. Vanaf daar wordt het vervolgens daadwerkelijk verstuurd. Heb je al geprobeerd contact te zoeken met Persoonlijke Zaken? πŸ™‚

@joeri#37981 Did test it today and yes... it works. :)

@Preshant-Grey-Kiwi#38010 Je blaast wel erg hard van de toren, realiseer je je ook dat dit een user community is en niet de officiΓ«le support chat van bunq? Contact support even en leg het aan hen voor, ze zullen het direct voor je uitzoeken.

Ik bankier al jaren voornamelijk alleen bij bunq en ik heb eigenlijk vrijwel nooit problemen met betalingen die te laat binnen komen. Maar goed, het blijft IT en overal kan een storing ontstaan.

5 days later

@Preshant-Grey-Kiwi#37964 any update yet?