• Update: choose what happens with your money

@JohnDo#39896 Dat is mij nog niet duidelijk. Ik dacht dat je dan je geld kunt sparen of beleggen, zodat je rente of rendement kunt krijgen. Bij beleggen is er echter wel een risico dat je geld verliest. Dat risico zou ik graag per rekening verschillend willen kunnen inzetten.

@Tim#39897 Dat is ook nog niet duidelijk. Investeren dan individuele potjes of gooien ze alles op een hoop? Dat maakt nogal uit.

@Sarah-Lime-Eagle#39906
      Er is veel onduidelijkheid over dit onderwerp, vooralsnog is er gezegd/geïmpliceerd dat het de buffers van bunq betreft die geïnvesteerd gaan worden (die buffers bestaan uiteraard wel uit klantengelden).

De gebruiker heeft hier dus in principe geen profijt of risico van, de 100.000 via DGS is nog steeds van toepassing. De keuzevrijheid betreft dus alleen een goede nachtrust over hoe je bank geld investeerd, meer niet.

Andere banken beleggen simpelweg in wat zij zelf willen, zonder input van de klanten. Hoe dat uitpakt lezen we vaak in de kranten, onetische investeringen met alleen winstbejag.

Het is dus geen belegging of spaaroptie in de app voor de gebruikers.

@Shelloggs#39904 I think I also feel sorry for you because you do not know that there are many different ETFs that are not tied to a sector. You are just blaming people.

Nucleair energie onderzoek en bouw van centrales

@Onur-Azure-Shark#39909 Oh dear, you got a bunch to learn. This goes way off-topic, so this will be my last answer on it: An investment bunq could offer in my personal opinion is a mix like: 95% AAA rated bonds (netherlands, germany,...) (somebody told about the degiro way to do it, looks good to me) / 5% Direct Investments in companies that are 'Best of their branch' (one could of course utilize fund constructions to realize this) should be well diversified (shouldn't be much of an issue)

@Shelloggs#39913 That is your opinion you do not know much and you should not try to blame other people for their opinion.

@Sarah-Lime-Eagle#39906 Het lijkt mij logischer dat er verschillende keuzes worden geboden (bijv groene energie) en dat van iedereen die ‘groene energie’ heeft gekozen vervolgens een grote pot wordt gemaakt. Het lijkt er ook op dat bunq alle winst en verliezen tot zich neemt, dus als gebruiker merk je hier helemaal niks van (behalve dat bunq wellicht meer winst zal maken en zodoende meer in haar klanten kan investeren).

Precies, het gaat er dus om dat Bunq gaat investeren niet de bunqer. Het rendement is voor bunq, niet voor de bunqer. Het grote verschil met andere banken is dan dat de bunqer zelf kan bepalen of dat gebeurt, en zo ja waarin. Voor mij voegt dat absoluut niets toe. Wat ik nog bij bunq heb staan, blijft gewoon bij de ECB. Of bunq moet met iets heel leuks komen. Weer een drastische koerswijziging. Eerst wordt maar steeds herhaald dat bunq anders is dan andere banken omdat ze niet investeert. Nu gaat bunq wel investeren, maar mag de klant aangeven waarin. De verschillen worden weer kleiner.....

Graag zou ik via crowdfunding De Spoorwegen terugkopen van de particuliere bedrijven via crowdfunding. Zodat het Openbaar

Waarom moet alles altijd in het Engels pfff maar ja ik stel voor Tesla lijk me goed !!

@Tim#39908 mooi verwoord Tim 👌👍

@Ali#39357 In my opinion bunq could invest in:
                          1. AAA government bonds from EEA countries.
                          2. Green energy (in my eyes nuclear energy is not a green energy).
                          3. Micro credit funds (supporting under privileged).
                          4. Affordable housing.

Wow, this is truly the bank of the future. I’d love to have my money spent on:

1. Solar energy
                            2. Hydrogen powered transport
                            3. Amazing groundbreaking companies/start-ups like bunq
                            4. Fake/grown meat (animal friendly meat)
                            5. Healthcare
                            6. Wind energy
                            7. Education
                            8. Green energy of any sort
                            9. Agriculture

That’s all I can come up with for now!

I personally do not want my money to be spent in any way. This is what’s great about bunq that they don’t make business with your money and I want this to stay like that.

I would be interested in options for:
                                Instant and fixed term saving
                                Not for profit social lending
                                Peer to peer lending to small businesses for a return (eg, like Funding Circle’s approach)
                                Investment in different sovereign or corporate bonds (or bond funds)
                                Switches to other fx or fx baskets
                                Investment in precious metals (eg, like BullionVault’s approach, in preference to ETFs)
                                And the moon on a stick ;)

You can invest my money in offering a credit line to your users.

The interest you gain you can offer back to the users through interests on a savings account.

Just keep it where it ought to be. Otherwise one would loose the guarantee.

I would like to invest in green initiatives. Also other high risk / high profit initiatives would be interesting