• Developers
  • Nfc betaling

Ik ben net nieuw, hoe kan ik een NFC betaling doen? Bij bijv geld automaat of supermarkt etc. Ik probeerde het net en de transactie werd geweigerd. Ik heb wel Google pay geïnstalleerd

@New-Bronze-Badger-2413679848#244882 Hi!

Wat van soort kaart heb je toegevoegd aan Google Pay? Een Maestro of Mastercard kaart?
    En zie je de geweigerde transactie mogelijk ook terugkomen in de bunq app, met een reden?

@Bastiaan#244883 Bunq kaart. Staat Bunq credit op in de app

@New-Bronze-Badger-2413679848#244885 Staat niks geweigerd in de app

@New-Bronze-Badger-2413679848#244885 Als er credit op staat dan is het waarschijnlijk een Mastercard-kaart.
          De acceptatie van Mastercard in Nederland is laag, vaak wordt enkel Maestro of V-Pay geaccepteerd.

@Bastiaan#244888 En hoe kan ik dit zsm via bunq oplossen?

@New-Bronze-Badger-2413679848#244889 Je moet niet een Mastercard aan Google Pay toevoegen, maar een Maestrokaart. Tik op de Home pagina rechtsonder op "Meer" > "Pas toevoegen" en kies voor Maestro debit (als je deze nog niet hebt).

@thijsoost#244890 Yes gelukt! Met de debit kan je dus wel bij geldautomaat etc contactloos opnemen? Anders zit ik alsnog zonder geld tot de pas er is😅

@New-Bronze-Badger-2413679848#244892 Zeker! In Nederland wordt de Maestrokaart bijna overal geaccepteerd (ik weet echter niet of geldautomaten ook NFC ondersteunen tegenwoordig? Volgensmij moet je hier een fysieke pas in stoppen. Geen idee, ik haal nooit contant geld). De Mastercard wordt echter lang niet overal in Nederland geaccepteerd, vandaar dat die het niet deed

@thijsoost#244894 Top! Dank voor de snelle hulp!

@New-Bronze-Badger-2413679848#244892 There are some ATMs in the Netherlands where you can withdraw money contactless - not sure if it works with Google Pay but worth a try!

Write a Reply...