• NYC and bunq

Ik vertrek volgende week naar New York. Uiteraard wil ik mijn bunq Mastercard meenemen. Ik heb vorige week gelezen dat de bunq Mastercards een grote update hebben gehad en nu beter werken. Toch vraag ik me nog af in hoeverre ik kan vertrouwen op mijn bunq card. Moet ik voor de zekerheid toch een backup creditcard meenemen? Of zou alles moeten werken, zelfs in het vliegtuig?

Alle tips zijn welkom :)

Als backup iets anders meenemen (denk aan bijvoorbeeld genoeg cash geld) is natuurlijk nooit mis. Denk echter wel dat met de update de Mastercard beter werkt dan voorheen. Ik heb nu namelijk geen problemen meer met de Mastercard die ik voorheen wel had. Natuurlijk wordt in New York de Mastercard meer geaccepteerd in Nederlands, dus ik denk dat je wel goed zit met de Bunq card.

Veel plezier in New York!

Hoi Kay! 👋🏻

Ik ben afgelopen zomer drie maanden in de USA geweest, en heb enkel mijn bunq Mastercard meegehad. Werkte prima, ook in het vliegtuig (ik vloog met Norwegian). Eén keer kon ik niet met Mastercard afrekenen omdat ik enkel met handtekening kon afrekenen (bunq mastercards ondersteunen dit niet ivm veiligheid); even naar de ATM aan de overkant van de weg en toen kon ik contant betalen. Verder geen enkel probleem gehad, moest alleen mijn limieten en toegestane landen even aanpassen.

Veel plezier in New York!

Ik heb nooit issues gehad in NYC met bunq cards; ook niet voor de grote update :).

Thanks guys! Dat klinkt erg goed.

Ik reis al jaren rond in de VS (voornamelijk alles ten westen van Denver) en mijn ervaring is dat je met je bunq MasterCard op heel veel plekken terecht kunt, maar je soms nog wel eens voor onaangename verrassingen komt te staan. Met name bij tankstations wilde de MasterCard het nog wel eens af laten weten. Nou moet ik zeggen: dat was dus allemaal VOOR de change die onlangs voor offline betalingen is doorgevoerd dus ik heb goede hoop dat het bij mijn volgende trip beter is.

Dat gezegd hebbende: ik ga NOOIT op reis met maar 1 kaart van 1 netwerk. Ik reis dus altijd met minstens 1 MasterCard en daarnaast nog een VISA (bij voorkeur) of een American Express (gek genoeg is die ook in de VS slechter geaccepteerd dan VISA en MC). Daarbij moet je er rekening mee houden dat een debit card nadelig is bij hotels en autoverhuur ivm de reservering die men op je kaart wil plaatsen. Bij een Creditcard heb je er beperkt last van (de reservering beperkt je bestedingsruimte) maar bij een debit card verdwijnt het geld echt (tijdelijk) van je rekening. Bij tankstations etc komt het meestal meteen of binnen een dag terug maar bij hotels kan dat zomaar een week duren.

@Kay#38753 Ik zou eerlijk gezegd nooit zonder backup op pad. Ook pre-bunq liep ik altijd met twee creditcards van verschillende netwerken rond.

Er kan zo veel mis gaan:
              - verlies / diefstal van je kaart (tweede kaart altijd ergens anders bewaren)
              - blokkade van je kaart ivm skimming of andere fraude
              - geen acceptatie van een MasterCard debitcard
              - MasterCard network issues
              - bunq issues

Ik heb zelf al twee keer mijn credit card geblokkeerd gehad in het buitenland om.een van de bovengenoemde redenen.

Sommige retailers in de VS accepteren geen 'internationale' creditcards, maar alleen cards waarvan de native currency USD is.. Hoewel dat ik wel steeds minder tegenkom. Ik zorg eigenlijk dat ik altijd wel zo'n 100 tot 200 dollar cash bij mij heb in het geval de kaart niet geaccepteerd wordt..

Elise changed the title to NYC and bunq.

Hey Kay, ik sluit me aan bij de rest.
                    Voor een verre reis neem ik altijd een extra kaart mee van een andere bank (wel altijd mastercard 😉). Vooral vanwege die rare transacties waarbij de kaart manueel wordt ingetikt of een handtekening vereist is. Dit gebeurt echt maar 1/100, but just in case.

Dit is natuurlijk m’n ervaring met NYC vóór de veranderingen. Kan dus goed zijn dat het tegenwoordig wel zou lukken met naar 1 kaart. Maar heb dan bij lange reis alsnog een extra kaart bij mocht ik plots bakken geld nodig hebben voor vb nieuw vliegticket.

Veel plezier!

Write a Reply...