• Developers
  • Support ontwijkt vraag over automatisch toegevoegde kosten.

Na het aanmaken van een extra rekening, kwam ik er per toeval achter dat er €19,99 per maand extra in rekening gebracht zou worden. Blijkbaar gebeurt dat zonder enige waarschuwing als je meer rekeningen aanmaakt als dat er in je pakket zitten.

Ik heb daarop een berichtje gestuurd naar support met de vraag of het normaal is dat die extra kosten zonder enig seintje automatisch toegevoegd worden. Ik krijg steeds een ontwijkend antwoord. “Dat had je kunnen zien toen je klant werd”. Ook na het anders formuleren van de vraag blijft er een ontwijkend antwoord komen.

Waarom weigert de klantenservice om te antwoorden op de simpele vraag of het een bug is dat ik geen seintje krijg als ik teveel rekeningen aan heb gemaakt?

@Bartificial#248689 Ik denk misschien dat ze hier in het verleden veel gedoe mee hebben gehad? Dat veel mensen gewoon maar dingen aanklikten en vervolgens aan kosten vast zaten, terwijl ze op de site hadden kunnen lezen dat dit geld zou kosten?

Maar inderdaad, dat hier niet van tevoren even over bericht wordt is wel gek. Zo heb ik zelf ook een keer per ongeluk kosten gemaakt zonder dat ik dit doorhad. Maar toen ik daarna contact opnam met bunq support, kreeg ik deze kosten gewoon weer teruggestort.

Het Easy Bank abonnement heeft 1 rekening inbegrepen, het Easy Money en Easy Green abonnement hebben 25 rekeningen inbegrepen.

Dan bouw je in dat je niet meer kunt doen dan dat er in je pakket zit. En ga je niet zonder enig teken kosten toevoegen. Maar daar gaat mijn post niet over. Het gaat over dat support gewoonweg om mijn vraag heen praat met een herhaling en vervolgens het gesprek sluit. Dat haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Het zou me verbazen als deze post uberhaupt 24 uur online blijft.

@Bartificial#248693 Dat is wel gek inderdaad. Bunq moet ook wel open staan voor, in dit geval, opbouwende kritiek. Als een gebruiker ergens tegenaan loopt en een verbeterpunt aangeeft, moet je hier iets mee doen i.p.v. het afwimpelen.

Hi 👋 there,
          I never went over any allowance for any services part of my plan so I really never experienced this scenario.
          I agree there should be a warning… like when you want to deposit cash that tells you if it is free or is going over allowance.
          Then, less questions would get routed to support with more time to get the extra mike. I personally had good interactions.
          I think also tat the prices list is very clear (accessible from the web):

https://assets.website-files.com/626045a016f5876d0cf83a9f/626045a016f587e711f83f98_20220328_consumers_business_pricing_EN.pdf

Have a great 👍 evening 🌈
          GG

Write a Reply...