• Entrepreneurs
  • Instant payment issue with ABN Amro

Tengo el mismo problema no he recibido transferencia desde esta mañana alguien que me pueda ayudar

Nou mooi is dat, kook van woede!! Waar is mijn geld ik moet vandaag betaling doen!!!!!!!!!

Ik ben echt niet meer tevreden met Bunq!

@allebeetjeshelpen#249064 @Maria-Green-Frog-1332148515#249065 Dat betalingen niet direct binnenkomen is niet specifiek iets wat voor bunq geldt, dit kan bij alle banken voorkomen. Je geld is niet 'kwijt', maar verzonden als reguliere SEPA betaling waardoor het overmaken 1-2 werkdagen duurt. Dit gebeurt veel vaker als een bank - dus niet alleen bunq, maar iedere bank ter wereld - de betaling om wat voor reden dan ook niet kon versturen als instant betaling. Dit is niet specifiek voor vandaag, dit is al jaren het geval. Betaalsystemen zijn complexe systemen doordat allerlei verschillende systemen aan elkaar gekoppeld zijn, en niet altijd direct met elkaar communiceren waardoor er soms kleine vertragingen optreden. Dus als dat de reden is dat je nu niet meer tevreden bent met bunq, vind ik dat best vreemd want dit geldt voor iedere bank en is nooit anders geweest. Uiteraard ben je vrij om van bank te wisselen als bunq je niet (meer) bevalt, maar daar ga je dit probleem niet mee oplossen

Belachelijk allemaal ABN AMRO zegt dat het aan bunq lig. En Bunq schuilt achter "onschuld"? En komt vaker voor ook bij andere banken? Nou heb dit alleen nog maar met bunq ervaren.

@allebeetjeshelpen#249067 Waar zie jij bunq "schuilen achter onschuld"? De bunq medewerker Vitaly heeft alleen gevraagd of Maria Cristina contact kon opnemen met ABN Amro over de betaling, en gevraagd wat voor soort transactie ze probeerde te maken. Overigens lijken de problemen zich alleen voor te doen tussen ABN Amro en bunq, dus het lijkt niet alleen aan bunq te liggen (want betalingen tussen bunq en Rabobank werken nu wel gewoon direct).

En nogmaals, als je niet tevreden bent met bunq kan je natuurlijk altijd overstappen naar een andere bank! Je hoeft een product niet te gebruiken als je hier ontevreden over bent, dat zou gek zijn.

Tikkie van abn naar bunq werkt ook niet…

@Robert-Blue-Tiger-2221084814#249073 Het werkt waarschijnlijk wel, maar vertraagd (Tikkie is van ABN Amro), waardoor de betaling aankomt na 1-2 werkdagen. Je kunt beter bunq betaalverzoeken gebruiken de volgende keer i.p.v. Tikkie, dan staat het altijd direct op je rekening.

@thijsoost#249066 Oh zie je dat schrijf je zelf 1-2 werkdagen maar we zitten al bijna 2 weken bezig met deze dit...oh maak geen zorgen zodra ik de 103 euros op mijn rekening ziet stap ik gelijk uit!!!

@Maria-Green-Frog-1332148515#249075 Bij mij gaat het om een paar duizend 😬

@Maria-Green-Frog-1332148515#249075 Al twee weken? Daar was ik mij niet van bewust (kon ook niet omdat dit nergens gezegd werd onder dit bericht, en dit bericht vandaag pas geplaatst werd)... En ik maak mij geen zorgen over dat andere bunq gebruikers weggaan bij bunq, iedereen moet de diensten en producten gebruiken die het beste bij hem/haar passen natuurlijk! Zelf ben ik al vier jaar een zeer tevreden klant bij bunq.

@Maria-Green-Frog-1332148515#249075 If you're waiting for 2 weeks on a payment, this is not related to this instant payment issue. In certain cases, payments might take longer because either the sending or receiving bank has to check additional documents. In this case, you need to get in contact with the bank's customer support.

@Nikky-Violet-Butterfly#249077 Ben jij al 2 weken een paar duizend euro kwijt ,,? Wtff

@New-Grey-Falcon-2418936945#249095 Nee geen weken sinds vanmorgen hopelijk is het er morgen.

Zou een tikkie ontvangen vanaf 11:56 al en het is wel afgeschreven bij diegene en nog niet verstuurd wat is dit?

@New-Azure-Wolf-1150852161#249127 Blijkbaar geen probleem voor BUNQ maar heel normaal 🤥🥱

@Nikky-Violet-Butterfly#249128 Dit is de eerste keer dat dit gebeurt ik vind het vreemd

@New-Azure-Wolf-1150852161#249130 Bij mij ook, en een storing kan he.. maar zeggen dat er niks aan de hand is, is natuurlijk een beetje raar. Anyway hoop dat ze het snel oplossen