• Developers
  • Contactloos pinnen

@Vinay-Navy-Panda#249088 Dat snap ik! Maar op welke manier probeerde je contactloos te betalen? Met Apple Pay? Met Google Pay? Of met bunq's eigen Tap & Pay (deze functionaliteit werkt namelijk niet meer, je moet Apple of Google Pay gebruiken).

@thijsoost#249089 Met tap and play van bunq zelf. Excuses ik ken deze andere manieren niet. Ik heb het puur over de bunq contactloos pinnen vanaf mijn mobiel.

@thijsoost#249089 Wat is de reden van dit dat het niet meer doet. Heeft u instructies dan hoe ik mijn bunq koppel met een ander betaal systeem. Want ik was best wel gewend aan dit systeem en op een of andere dag deed het niet meer

@Vinay-Navy-Panda#249096 Deze functionaliteit werkt niet meer omdat Google en Apple tegenwoordig ingebouwde betaaloplossingen aanbieden in hun besturingssysteem. Hierdoor was het voor bunq onnodig om zelf ook nog een oplossing aan te bieden en te moeten ondersteunen.

@thijsoost#249097 Bedankt voor de informatie. Jammer dat de functie het niet meer doet. Hebben wij hier bericht over gehad ? Dat de functie het niet meer zou doen. Het werkte perfect voor mij. Is er een reden dat dit niet meer wordt gebruikt op de app van bunq

@Vinay-Navy-Panda#249101 Ik kan bunq niet eens koppelen met Google play. Het vraagt om een kaart nummer dat heeft mijn bunq pas niet.

@Vinay-Navy-Panda#249101 In maart 2021 is bunq al gestopt met het ondersteunen van tap&pay, hierover hebben toendertijd wel berichten gestaan op dit forum. Je kon het alleen nog gebruiken zolang je ingelogd was op hetzelfde apparaat, zodat de overgang naar Google/Apple Pay uiteindelijk vanzelf een keer zou gebeuren wanneer je ergens opnieuw zou inloggen. En zoals ik al zei: "Deze functionaliteit werkt niet meer omdat Google en Apple tegenwoordig ingebouwde betaaloplossingen aanbieden in hun besturingssysteem. Hierdoor was het voor bunq onnodig om zelf ook nog een oplossing aan te bieden en te moeten ondersteunen."

@Vinay-Navy-Panda#249104 Je hoeft geen kaartnummer in te typen als het goed is. Ga naar de Home pagina in de bunq app, open de pas die je wilt toevoegen aan Google Pay en tik op "Toevoegen aan G Pay". Vervolgens tik je onderaan weer op "Toevoegen aan G Pay". Daarna kies je een kleur en tik je op "Volgende". Daarna gebruik je je vingerscanner of voer je je bunq pincode in om te bevestigen. Daarna tik je op "Doorgaan", vul je je adresgegevens in en bevestig je weer met "Doorgaan" en "Accepteren en doorgaan". Daarna verifieer je je kaart met een SMS. Als je deze ontvangen hebt, typ je de code over en vul je deze in. Daarna is je kaart ingesteld voor gebruik!

Overigens heeft iedere bunq pas een nummer, zowel Maestro als Mastercard. Open de kaart maar eens in de bunq app, dan zie je bovenaan in het blauw "... 1234" bijvoorbeeld. Als je hier op tikt, krijg je op de volgende pagina het volledige pasnummer te zien.

@Vinay-Navy-Panda#249104 Every card at bunq has a card number. Make sure you click on your physical card at the home screen, then use its details to add it to Google Pay. Should work just fine for both Maestro and Mastercards.

@Jakob-Y#249109 Is dat zo dan hebben wij 2 verschillende passen. Mijn staat namelijk IBAN, valid thru cardholder en card description

@Vinay-Navy-Panda#249111 The card number isn‘t written on the card for Maestro. But that doesn‘t mean that the card doesn‘t have a card number. You can see the card number in the app.

@Vinay-Navy-Panda#249111 Zoals Jakob zegt, je vindt bij Maestro passen het kaartnummer niet op de pas, maar zoals ik ook al zei: in de bunq app.

@thijsoost#249118 Hi kurz eine Frage zu verknüpfen mit Google pay.

Ist es notwendig während des bezahlt Vorgangs online zu sein?

Ich hatte ein Problem mit schlechten Netz. Da ging keine Zahlung.

Gruss Ingo

@New-Taupe-Pony-544820110#249421 I believe you don't need an internet connection. Google stores some offline tokens on your device. You have to be connected to the internet every X payments to refresh the tokens, but you shouldn't need an internet connection to pay using Google Pay.

Was there no error message during your payment that could indicate to a different cause for the transaction not taking place?

@thijsoost#249432 Yeah, I thought it was after every 10 payments

Write a Reply...