PeterRookie
Van abn naar bunq vrijdags
Van abn naar bunq vrijdags
@Peter-Silver-Cheetah-2605185181#39846 Een betaling van ABN naar bunq (en andersom) zou direct op de andere rekening moeten staan aangezien ze beide zijn aangesloten op het Instant Payments systeem. ABN heeft hier op het moment wel een maximum bedrag van €15.000 voor.
@Peter-Silver-Cheetah-2605185181#39846 hmm, lijkt erop dat abn nog wat moeite heeft met SCT INST. recent ook overboekingen gedaan van abn naar bunq, geen een was instant.
Was vandaag over gemaakt maar nog niet op bunq rekening
Dus kan ik pas maandag verwachten of komt het ook wel een 's naar 00.00 wat sommige banken ook doen
@Peter-Silver-Cheetah-2605185181#39854
Als het er vrijdag 18:00 nog niet op staat zal de betaling maandagochtend helaas pas worden verwerkt.
Als je zeker wilt weten dat geld altijd direct op je rekening staat kun je de volgende 3 opties gebruiken:
Storting
Tik op de desbetreffende bankrekening, kies voor 'storting', volg de verdere stappen.
Requests
Tik op Request, vul bedrag in, 'kies ontvanger', deel de link met jezelf via Berichten. Verricht de iDEAL betaling naar jezelf.
bunq.me
Open je eigen bunq.me link, vul bedrag in, vervolg verdere stappen via iDEAL.
Ik heb dus net een betaling gedaan via “storting” en dan vanaf abn geld afgehaald. En normaal staat het er inderdaad direct op maar nu heb ik het nog steeds niet op bunq staan maar het is wel van Abn af.
Hi 👋 @Demischa-Grey-Hummingbird#42781
Dit werkt alleen als de bevestiging van de iDEAL-betaling ook goed/volledig wordt verricht. Dus dat je na het betalen vanuit de ABN app wordt doorgestuurd naar de bunq app/site en hier een bevestiging ziet van de storting. Is er iets fout gegaan met de bevestiging wordt de betaling als een gewone overboeking verwerkt en zou deze morgen moeten binnenkomen.
Mocht het allemaal correct zijn gegaan neem dan even contact op met support, die kunnen eventueel kijken of er iets mis is gegaan.
Support kun je vinden als je terug gaat in de app, tikt op je profielfoto en vervolgens Persoonlijke Zaken.
@Tim#42788 Hai, aha ik denk dat inderdaad dat daar iets fout is gegaan. Er stond namelijk bij het openen van de bunq app nadat ik werd doorgestuurd vanaf Abn “er is een fout opgetreden”. Het is waarschijnlijk toen niet goed gelukt. Nou dan hoop ik dat het er morgen staat. Bedankt voor de info!
Hier hetzelfde gedonder. Gisteravond een bedrag van bijna 17k overgemaakt van ABN naar Bunq. Op mijn Bunq account is niets zichtbaar. Normaliter maak ik kleinere bedragen over, en dit gaat nooit verkeerd. Het is er altijd meteen.
@Andre-Noorman-Violet-Turtle#42834
Dat ligt toch echt volledig bij ABN Amro.. Bunq verwerkt ALLE betalingen direct en als Instant Payment wanneer de andere bank dit accepteerd. ABN heeft deze begrenst op €15.000, anders verwerkt ABN 'm als een normale overboeking.
Overboekingen van een zakelijke ABN rekening worden ook nog niet Instant verwerkt helaas.
Geplande betalingen ook niet trouwens.
Ik heb net uitgebreid gesproken met support. In mijn geval is er een “glitch” in het systeem. Het geld is ergens op de hoofdrekening geblokkeerd en het lukt niemand om het op korte termijn te deblokkeren. Het geld zou er volgens ABN vandaag op moeten staan maar gezien het een ideal transactie was had het er natuurlijk meteen op moeten staan. En dan hoor ik dus nu dat het minimaal dagen gaat duren. Niemand kan mij precies vertellen wat er fout is gegaan en min dus ook niet garanderen dat het niet nogmaals zou gebeuren want het is een “Glitch”. Dus pas inderdaad maar om wat je precies overboekt en op welke manier want het kan dus zo ineens weg zijn. Ik baal hier enorm van.
@Demischa-Grey-Hummingbird#42921 Hi Demischa,
Helaas kunnen banken niet altijd exact uitleggen wat er achter de schermen gebeurd omdat het een hoop gevoelige processen betreft. Beide partijen doen er uiteraard alles aan om zo snel mogelijk je geld beschikbaar te stellen, maar hier zijn uiteraard wel procedures voor, geld blijft een speciaal iets waar je niet zomaar mee kunt googelen. 🙂 Hopelijk is het geld snel weer bij je terug.