MM A Z ERookie
Hey, i have a business where i receive online and cash payments. But i cant seem to find a way to deposit cash. And for business its important im not depositing from another personal account.
Hey, i have a business where i receive online and cash payments. But i cant seem to find a way to deposit cash. And for business its important im not depositing from another personal account.
@Malou-Yellow-Swan#251005 You can find that information here: https://together.bunq.com/d/45741-how-to-make-cash-deposits-with-paysafecash
However, I have to say that in practice it doesn't work that well. Sometimes a store doesn't even know they support Paysafecash, unfortunately. So if you want to deposit cash, it's gonna be hard at bunq.
The only solution is to go via a traditional bank account, but you mentioned that that isn't an option.
Bij GWK kun je maar liefst € 250,- per keer storten (zeker niet kosteloos) op je Bunq rekening. Zie hun FAQ ook
@New-Teal-Hummingbird-158352048#251020 Het is via GWK Travelex inderdaad mogelijk om bij bunq geld te laten storten op je rekening. De kosten voor het storten zijn echter 3% met een minimum van €9,95.
Topic pas een jaar geleden aangemaakt, weinig (lees: NUL) respons van Bunq hierop
@New-Teal-Hummingbird-158352048#251025 Geldmaat is een initiatief van ABN AMRO, ING en Rabobank. Alleen klanten van die drie banken kunnen geld storten d.m.v. een Geldmaat. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is voor bunq om zich hierbij aan te sluiten?
EDIT: ah, het blijkt wel degelijk mogelijk te zijn lees ik hier! Probleem is natuurlijk wel dat Geldmaat alleen in Nederland werkt en bunq in zo'n beetje alle Europese landen actief is. Al zullen de meeste klanten dan wel weer in Nederland wonen neem ik aan
Zéér zeker wel!
https://www.geldmaat.nl/over-ons/voor-banken/
Zal voor bunq een kostenplaatje vs klantvriendelijk zijn. Eerste argument wint schijnbaar, want ook direct vragen aan helpdesk mbt dit topic worden ontwijkend beantwoord
Laat bunq eerst eens beginnen met klanten in hun home country alle opties van een volledig, volwaardige bank te bieden 😜
@New-Teal-Hummingbird-158352048#251029 Ik had het ook gevonden inderdaad, had m'n reactie al aangepast!
@New-Teal-Hummingbird-158352048#251029 Wat best gek is, want ik denk dat Nederlandse klanten best bereid zijn om iets hogere kosten te betalen voor het storten van geld via Geldmaat. Nu is het in praktijk in Nederland gewoon niet mogelijk om contant geld te storten. Liever een betaalde optie dan helemaal geen optie...
Juist! Ca. 35% van onze klanten zijn senioren. 80% daarvan betaalt echt wel contact. Hartstikke normaal toch denk ik? Maar wat met die geldstroom te doen? “Ga maar naar een andere bank” lijkt Bunq te zeggen…
Want vrij vertaald; bij een gemiddelde omzet van € 4K per maand contact, kost me dat een fijne € 160,- per maand. 😳 Alleen om mijn cash omzet volgens de bunq filosofie te verwerken dan toch…