• Developers
  • Overboeking niet zichtbaar op bunq rekening we afschreven van mijn abn rekening

Gisteren een bedrag overgemaakt van een abn rekening naar mijn bun rekening. Dit werd direct teruggestuurd. Weer gedaan. Maar het is nu wel afgeschreven van mijn abn rekening maar nog niet bijgeschreven op mijn bunq rekening? Deze ochtend een kleiner bedrag overgemaakt en die is wel direct bijgeschreven. Wat is er aan de hand. Waar zit de vertraging ?

@New-Brown-Leopard-4039112763#252142 Het kan zijn dat de betaling van gisteren niet als Instant Payment verstuurd is. Om de een of andere reden verstuurt ABN Amro niet altijd alle betalingen naar bunq als Instant Payment. Meerdere gebruikers hebben dit probleem gemeld.

Als een betaling niet als Instant Payment kan worden gestuurd, wordt deze als reguliere SEPA transactie verstuurd. Dit houdt in dat de transactie 1-2 werkdagen duurt.

Je kunt overigens ook held toevoegen aan je bunq rekening via iDeal. Op deze manier staat het geld altijd direct op je bunq rekening. Je doet dit via: Home > Meer > Geld toevoegen > iDeal

Hi, ik had begrepen dat alles onder de €10 er direct op staat en alles daarboven helaas 48 uur kan duren.

@New-Yellow-Ibex-3533663423#252147 Dit moet dan een regeling van ABN Amro zijn, bunq ondersteunt binnenkomende en uitgaande Instant Payments ook boven de €10.

@thijsoost#252145 Thijs bedankt voor de uitleg. Ik heb de ABN gebeld en zijn hebben gezegd dat de betaling is doorgezet. Maar ik wacht het even af.

In elk geval bedankt voor de tip met iDeal. Ga ik zeker doen in het vervolg .

@New-Brown-Leopard-4039112763#252170 Betaalsystemen tussen banken zijn vaak complexe systemen, die niet altijd optimaal werken. Betalingen raken echter vrijwel nooit kwijt, maar kunnen nog wel eens vertraagd worden als er een korte onderbreking was in de verschillende Instant Payment netwerken. Het geld staat dan binnen 2 werkdagen alsnog gewoon op je rekening.

De iDeal functionaliteit zorgt er echter inderdaad voor dat het geld vrijwel altijd direct op je rekening staat! Echter worden deze heel soms ook vertraagd (twee keer voorgekomen in de vier jaren dat ik klant ben bij bunq), dus dan weet je dat alvast!

2 years later

Beste mensen,
              Ik dacht laat ik een Bunq rekening openen en gelijk testen, dus heb ik naar 3 vrienden waarmee we op vakantie gaan een tikkie gestuurd.
              1 moest meer betalen dan de ander en 2 jongens moesten het zelfde bedrag betalen, dus heb ik de zelfde betaallink gestuurd naar deze 2 vrienden.
              Nu hebben ze beide betaald, beiden zijn ook afgeschreven, afschriften hebben zij ook gestuurd naar mij, alleen van 1 vriend is de betaling niet verschenen op mijn balans.
              Digitaal zie ik wel dat er betaald is xxx bedrag, maar als ik een rekeningoverzicht als PDF afdruk, dan zie ik inderdaad de betaling van die 2e vriend niet terugkomen.
              Ik heb Bunq hierover een bericht gestuurd alleen ze geven nu aan dat het even kan duren, het was afgelopen vrijdag en we zijn nu 5 dagen verder.
              Weten jullie of dit een bekende BUG is? Mis namelijk nu de complete betaling van mijn 2e vriend.

18 days later

Ich möchte auch so eine Karte haben könnten sie mir zuschicken

Hi @New-Salmon-Quokka-131368836#296708 👋

Thank you for your question and your activity in our community! You can order your own collection of bunq cards, and have global coverage with a Credit Card or Debit Card (Mastercard) 🙌

To order a new card follow these simple steps below:

1. Go to 🏠 Home Tab
                  2. Tap on 🟣 + Add
                  3. Tap on 🔵 Add Card
                  4. Choose your card of preference and follow the flow
                  5. In case you have a Business account, the app will ask you if you want to order a card for your Business or your Personal account between steps 3 and 4.

You can take a look here to learn more about cards 💳

If you have any questions in mind, please don't hesitate to reach out to us through our in-app support center or support@bunq.com.

Write a Reply...