Nu ruim een jaar over en eigenlijk geen issues gehad tot nu toe met bunq.
Voorheen zat ik bij ABN-Amro, maar moet zeggen dat ik veel meer overzicht heb met bunq. Zoveel zelfs dat ik nu meer geld overhou aan het einde van de maand.
Ik heb een stuk of tien rekeningen voor elke soort betaling die ik per maand moet doen; abonnementen, verzekeringen, boodschappen, reiskosten et cetera. Gaat perfect omdat ik na mijn salarisstorting met automatische overboekingen het geld meteen opzij kan zetten. Zo heb ik direct inzicht in wat ik overhou.
Het grootste verschil met andere banken is dat als er onverhoopt te weinig geld staat op een rekening, de incasso niet meteen geweigerd wordt, maar je de mogelijkheid hebt om een rekening nog aan te zuiveren. Je hebt dan geen gedoe met geweigerde incasso’s.
Ook heb ik nog geen downtime gehad bij bunq, iets dat ik bij de ABN wel tegenkwam. Gewoon altijd bij je geld kunnen, wel zo fijn!
Verder is bunq er als de kippen bij om nieuwe dingen te introduceren, zoals ApplePay (alhoewel ik dat al via de Italiaanse route gebruikte) en instant payments. Hou ik van.