MiguelRookie
Ik heb sinds vorig jaar alleen Bunq als mijn bank.
Was helemaal klaar met onze reguliere banken hier.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb sinds vorig jaar alleen Bunq als mijn bank.
Was helemaal klaar met onze reguliere banken hier.
Nog geen seconde spijt van gehad.
zowel mijn eigen rekening als gezamenlijke volledig naar bunq😀
@Tuur#40191 Goede tip van het handmatig invoeren!
Daarnaast, ik ga mijn ING-rekening opzeggen. Mede door het frauderen en vervolgens een settlement betalen hebben mij ertoe bewogen 100% over te stappen naar bunq. Ik mis geen functionaliteit bij bunq die ik wel bij een andere bank zou krijgen. Enige puntje van kritiek is dat er 'vroeger' binnen 10 seconden een supportmedewerker in private matters op mij stond te wachten. Nu wacht ik iets langer.
@Jasper-Navy-Eagle#73754 Now you can! bunq supports iDIN!
https://together.bunq.com/d/22449-idin-now-available-with-bunq
Heb zelf lang getwijfeld. Had abn als hoofdbank. M’n vrouw ook. Voor de alledaagse betalingen boekten we geld over van abn naar bunq. Op een bepaald moment, zo na een maand of 3 dachten we, waarom ook niet geheel over? Nu zijn m’n vrouw en ik beide van abn af. Alles op bunq, spaargeld nog wel elders. Bunq werkt perfect. Snel rekeningen aanmaken (potje voor vakantie), snel je bestaande kaart daaraan koppelen, en een perfect overzicht van alleen je vakantie uitgaven. Apple Pay werkt altijd. De notificaties zijn perfect. Overzicht is prima. Community is top. Enige wat ik de laatste tijd wat mis zijn innovaties; green card vind ik bv echt vanuit bunq zelf bedacht, helemaal voor die prijs. Verder weinig nieuws meer onder de zon. Desalniettemin zijn we beide erg blij met bunq en wat er nu staat. ABN bood echt niets meer.
Ik heb naast Bunq nog wel mijn SNS bank voor salarisstorting. Bij SNS kan ik wel 500 € rood staan en daar werkt Instant Payment met andere Nederlandse banken. Bij Bunq nog geen Instant Payment mogelijk naar andere banken (behalve ABN AMRO). En de maandkosten 2,75 € bij SNS dus geen probleem voor mij.
@Ewout-Blue-Kiwi#137638 Ik ben in principe helemaal over op bunq, maar heb juist ABN erbij genomen om contant geld te kunnen storten dat binnen een minuut op mijn bunq staat, de koppeling met het (tijdelijke) Nederlands instant payments netwerk en iDin. De extra kosten zijn erg laag en door de realtime koppeling met bunq is het relatief handig in gebruik. Beter zou zijn als bunq dit allemaal zelf ondersteunt, maar het is een acceptabel alternatief.
Nu ruim een jaar over en eigenlijk geen issues gehad tot nu toe met bunq.
Voorheen zat ik bij ABN-Amro, maar moet zeggen dat ik veel meer overzicht heb met bunq. Zoveel zelfs dat ik nu meer geld overhou aan het einde van de maand.
Ik heb een stuk of tien rekeningen voor elke soort betaling die ik per maand moet doen; abonnementen, verzekeringen, boodschappen, reiskosten et cetera. Gaat perfect omdat ik na mijn salarisstorting met automatische overboekingen het geld meteen opzij kan zetten. Zo heb ik direct inzicht in wat ik overhou.
Het grootste verschil met andere banken is dat als er onverhoopt te weinig geld staat op een rekening, de incasso niet meteen geweigerd wordt, maar je de mogelijkheid hebt om een rekening nog aan te zuiveren. Je hebt dan geen gedoe met geweigerde incasso’s.
Ook heb ik nog geen downtime gehad bij bunq, iets dat ik bij de ABN wel tegenkwam. Gewoon altijd bij je geld kunnen, wel zo fijn!
Verder is bunq er als de kippen bij om nieuwe dingen te introduceren, zoals ApplePay (alhoewel ik dat al via de Italiaanse route gebruikte) en instant payments. Hou ik van.
Voor zakelijke basiszaken als betalen, credit card, real-time koppeling e.d. is BUNQ prima.
Maar ik begrijp niet dat men voor de ZZP-ers onder ons geen G-Rekening heeft!
Stop met allerlei 'innovatieve' nice-to-have zaken en ondersteun basale zaken zoals bv veel gewenste G-Rekening is.
Als je dan echt innovatief wil zijn, waarom komt BUNQ dan niet met een crypto-initiatief zoals Blox?
@DITR#137859 Stop met allerlei 'innovatieve' nice-to-have zaken en ondersteun basale zaken zoals bv veel gewenste G-Rekening is.
From the idea topic at https://together.bunq.com/d/1973-g-rekening it does not seem to be such a popular wish. Make sure to upvote that topic and send your fellows there to make your voice heard and to provide bunq with an adequate measure of the interest for these special accounts. 👍😁
@JeroenE#40247 :) it is not bunq's fault that other banking systems are so limited. There are different iban sizes depending on the country size and the fact that some banks from other countries don't accept letters in the iban input, just shows how ancient their systems are, just shows that those banks do not invest in something better, do not want to spend money for their customers.
Ik ben sinds 2 maanden nu volledig overgestapt op bunq. De gevoelskwestie heb ik totaal niet. Maar dat kan ook zijn omdat ik ben overgegaan naar 1 maestro pas (waar ik in Korea veel problemen mee heb gehad) naar 3 passen.
bunq is prima te gebruiken als enige bankrekening in Nederland voor particulier. Zakelijk kan ik niet beoordelen.
Second PIN / backup rekening / snel wisselen van aan een pas gekoppelde rekening is fijn.
Meerdere IBAN’s voor budgetten voor mensen die dit willen gebruiken.
Virtuele Mastercard voor gebruik op internet.
Enige nadeel dat ik ervaar is de manier waaroo bunq met inkomende SWIFT betalingen omgaat en daarin zo koppig als een ezel is.
@Tuur#142279 Wat is een swift betaling?
@Arjan21#142285 SWIFT is de internationale betaalvorm tussen meet dan 200 banken over de wereld. Elke bank heeft een eigen BIC code zodat ze weten waar de bankrekening nummer onder valt. Buiten europa hebben ze namelijk niet altijd zo'n duidelijk systeem als de IBAN die europa heeft.
SWIFT/BIC betalingen zijn kosten aan verbonden die Bunq moet voldoen, deze wordt natuurlijk doorgerekend naar ons (De consument).
Bedenk trouwens dat de meeste banken kosten in rekening brengen (ING bijvorbeerd 0,1% over het bedrag (min € 5,00, max € 50,00)).
@ReinieR-Together#142288 Klopt, maar alle andere banken houden rekening met de instructie die door de opdrachtgever wordt gegeven over berekening van de kosten.
Als deze instructie <our> is, dan betekent dit dat A L L E kosten gerelateerd aan de betaling voor de opdrachtgever zijn.
Andere banken zoals ING, ABNAMRO, Rabobank doen dit ook netjes.
Alleen bunq niet. Die brengt de 5 euro (of meer afhankelijk van de hoogte van het bedrag) vrolijk bij de bunq rekeninghouder in rekening. Ook als de kosteninstructie <our> is en deze 5 euro dus in rekening gebracht moet worden bij de verzender van de betaalopdracht.
@Newtype#144954 Are you saying Openbank has Maestro Cards? In Apple Pay?
@Newtype#144954 Free doesn’t exist ;)...
@JohnDo#144965 True. If it is free, ‘you’ are most often the product. By hidden fees or just selling your data. I don’t say competitors do that, but after the Avast scandal nothing is sure.