• 🇳🇱 Just bunq as your bank in NL, is it suitable?

@Lezz#55696 Ik was in een paar uur klaar, terwijl ik niet weet wanneer de banken zoiets verwerken. Dat zou betekenen dat ik op zowel de oude, als de nieuwe rekening geld moet aanhouden om storno's te voorkomen. Nu had ik overzicht en kon instant overstappen. Ik kon ook precies zien wat er gebeurde en wanneer.

De overstapservice is leuk als je slecht bent met formulieren en als je geen overzicht hebt over alle partijen met wie je zaken doet. Vanuit mijn werk weet ik dat er veel mensen zijn (schrik niet, zo'n 70% van de Nederlanders heeft geen overzicht en/of is slecht met formulieren) die daar last van hebben en voor wie de service een uitkomst is.

Ik behoor (gelukkig) niet tot de doelgroep en hou graag dingen zelf in de hand. Het was bovendien een natuurlijk moment om wat dingen (abonnementen) op te zeggen die ik toch niet echt gebruik, dus meteen een opschoning.

@JeroenE#55551 Ach, op zich kost het aanhouden van de rekening met gratis creditcard bij de ABN-Amro niet veel, dus laat ik die als back-up bestaan.

Met de opmerking bedoel ik dat ik het liever allemaal bij bunq had gehad, one stop shop.

Het enige wat mij tegenhoudt is dat Rabo rentekorting op je hypotheek geeft als je daar je loon stort dus onze samenrekening loopt daar. Verder doe ik alles zelf bij bunq. Ik zie geen nadelen, aleen voordelen. De app is zo goed dat ik geen behoeft heb aan een website (had ik bij Rabo altijd wel), maar zelfs dan vind ik de onofficiële desktopapp erg goed hoor.

Wat je tegenwoordig ook nog zou kunnen overwegen is om over te stappen naar Bunq (Laat je daar je salaris op storten) en als back-up een account af te sluiten bij Revolut of N26. Deze zijn namelijk gratis (voor de standaard features) en heb je altijd een alternatief achter de hand. Ja deze hebben ook geen creditcard/leningen, maar zoals al eerder aangegeven door andere, je kan ook een creditcard bij Bijenkorf afsluiten.

Op dit moment ben ik lid van een Bunq pack, dus zolang dat loopt veranderd voor mij niks. Mocht het toch opeens veranderen dan ga ik een combinatie doen van Bunq Free en Revolut (Die ik sinds deze week ook gebruik). Natuurlijk blijf ik even Rabobank houden, omdat het omzetten te veel werk voor mij is en ik een beetje lui ben 😋

@LH-Black-Wolf#55731 Cash deposits of coins are possible at G4S deposit machines at ABN AMRO.

If you really need a full Creditcard is cheaper to get them at ICS or get an American Express.
          Last visit I used only my bunq Mastercard (car rental, payments, etc), it worked everywhere except for charging my Clipper Card in SFO, but for that I used my bunq Maestro.

I switched to bunq fully in the beginning of 2018, and never had any issues. And yes, I fly on average 5 times a year to the USA for work and only use bunq (but I must confess, I do have an AmEx as backup)

@Diesse-Cyan-Jaguar#40199 Hey bunq-pack partner... 😉

Hey,
              Ik ben dus ook volledig overgestapt op bunq, al bijna 2 jaar inmiddels en nauwelijks problemen. Hooguit die ene keer dat mijn Mastercard werd geweigerd bij de Franse tolwegen.. Tuurlijk balen, dus voortaan weer een ICS visa kaart ernaast.
              Super tevreden dus...

Na ruim 25 jaar nu mijn ABN AMRO aan het afbouwen. Creditcard, verzekeringen etc eruit aan het halen. bunq is niet alleen stabiel maar in veel gevallen veel praktischer. Nooit meer naar een suf kantoortje of papieren toestanden. Heerlijk!

Hier ook volledig over op Bunq. Enkel nog een rekening waar de hypotheek van de Rabo afgeschreven wordt.

@Michael-Olive-Frog#55970 Howdy partner 😉

In principe volledig over op Bunq. Dwz mn ABN volledig opgezegd, maar heb naast Bunq nog wel een TransferWise account met kaart en een Revolut account met kaart en een losse American Express.

2 months later

I cannot switch to bunq completely since iDin is not implemented by bunq.

Let’s keep this topic focussed on the ability to use bunq as your only bank. The discussion about iDIN has it’s own topic (locked for a reason; it became too much of a yes-no discussion). IDIN has been mentioned as an argument, let’s not repeat all arguments why we need iDIN etc. We have done that already in the locked iDIN topic. 😁

Sinds een half jaar volledig over op bunq. De app staat ook op m'n tablet dus het veelgebruikte argument van je telefoon kwijtraken speelt niet.
                            Ik heb nog wel een losse Visa card ernaast omdat mastercard niet in alle landen geaccepteerd wordt. Maar dat issue had ik bij de Rabobank ook al

@DickZeeman#73906 eens, alleen zou bunq er op een gegeven moment wel goed aan doen om een tablet-optimized versie van de app te maken. op iPad werkt het totaal niet fijn. hét werkt, maar dat is dan ook het enige.

@DaveFlash#73975 Dan is de android variant blijkbaar wat beter op tablet gebuik afgestemd, daar werkt het prima op

@DickZeeman#73977 nee, ook niet eens, bunq heeft voor Android ook alleen een telefoonscherm versie gebouwd, maar door dat bunq met de Android app veel méér telefoon-schermformaten moet ondersteunen, kan een Android tablet een trucje binnen Material Design gebruiken om hem zo elegant mogelijk te schalen naar niet-telefoon-schermen. Dat is er op iOS helaas helemaal niet bij. daar ziet de app er uit alsof het een iPhone is. de rest is zwart op het ipad scherm, en de app werkt alleen in staande positie. terwijl je een tablet toch vaker liggend gebruikt, ik althans wel.

Ik zit nu al bijna 3 jaar volledig bij bunq, daarvoor altijd rabobank (30 jaar) daar voor friesland bank wat is overgenomen door de rabo. Sinds bunq geen moment spijt, alles verloopt vlekkeloos. En een uitstekende service.

Momenteel test ik Bunq Free uit als "vaste" bank
                                      Daarnaast N26 en Visa card(met V-pay ondersteuning) voor de dagelijkse pinbetalingen

Verder houd ik mijn andere bank actief als reserve (en het missen van iDin en storten)