DaveFlashProdigy
@DickZeeman#73906 eens, alleen zou bunq er op een gegeven moment wel goed aan doen om een tablet-optimized versie van de app te maken. op iPad werkt het totaal niet fijn. hΓ©t werkt, maar dat is dan ook het enige.
@DickZeeman#73906 eens, alleen zou bunq er op een gegeven moment wel goed aan doen om een tablet-optimized versie van de app te maken. op iPad werkt het totaal niet fijn. hΓ©t werkt, maar dat is dan ook het enige.
@DaveFlash#73975 Dan is de android variant blijkbaar wat beter op tablet gebuik afgestemd, daar werkt het prima op
@DickZeeman#73977 nee, ook niet eens, bunq heeft voor Android ook alleen een telefoonscherm versie gebouwd, maar door dat bunq met de Android app veel méér telefoon-schermformaten moet ondersteunen, kan een Android tablet een trucje binnen Material Design gebruiken om hem zo elegant mogelijk te schalen naar niet-telefoon-schermen. Dat is er op iOS helaas helemaal niet bij. daar ziet de app er uit alsof het een iPhone is. de rest is zwart op het ipad scherm, en de app werkt alleen in staande positie. terwijl je een tablet toch vaker liggend gebruikt, ik althans wel.
Ik zit nu al bijna 3 jaar volledig bij bunq, daarvoor altijd rabobank (30 jaar) daar voor friesland bank wat is overgenomen door de rabo. Sinds bunq geen moment spijt, alles verloopt vlekkeloos. En een uitstekende service.
Momenteel test ik Bunq Free uit als "vaste" bank
Daarnaast N26 en Visa card(met V-pay ondersteuning) voor de dagelijkse pinbetalingen
Verder houd ik mijn andere bank actief als reserve (en het missen van iDin en storten)
Sinds november over en een en al jubelend over bunq. Vooral veel hartjes voor Apple Pay! Maar de rest van bunq is ook ideaal, met offline passen, een fijne app, overzicht met meerdere bankrekeningen...
In januari volledig overgestapt vanaf de ABN en eigenlijk geen enkel probleem gehad tot nu toe. Zelfs fijner dan bankieren met een ouderwetse bank, waar ik toch al veertig jaar zat...
@Petrus-Turquoise-Jaguar#40182 Ik zelf gebruik alleen Bunq, ik heb zowel een prive als een zakelijke bunq rekening. Ik loop eigenlijk nooit tegen problemen aan. Ik vind het juist heel erg makkelijk! Ook zeker in het buitenland met andere valutas super makelijk en duidelijk. De gekoppende creditcard aan mijn bankrekening is ook helemaal top!! Enige waar ik tegenaan loop is dat ik nergens contant geld kan storten op mijn rekening omdat bunq geen bankkantoren heeft om te bezoeken.
Verder echt een geweldige bank!!
Ik heb nog.steeds een ing rekening ernaast.. eigenlijk puur vanwege de mogelijkheid.om "rood" te staan.. soms is dat even handig.. verder moet ik die ing rekening toch aanhouden omdat dat een korting op mijn hypotheek oplevert..
I have bunq and abn, but bunq has now 80% of my daily transactions. I still use my Abn credit card for traveling as I need insurance.
Ik begrijp net van een medewerker in de chat dat wanneer ik mijn loon laat storten ik ook 1,5% betaal over de storting. Klopt dit?
@Edwin-Green-Penguin#112548 Wat bedoel je precies met loon storten? Geld storten kan alleen via Barzahlen, en niet in Nederland. Loon wordt meestal overgemaakt. Op een prive-rekening is dit in ieder geval gratis.
@pbruins84#112550 Ja ik bedoel gewoon mijn loon over laten maken door een werkgever.
@Edwin-Green-Penguin#112548 volgens mij niet. Maar we missen hier een beetje context. Wat voor soort betaling zou dit om gaan? Een reguliere overboeking, een creditcard topup? En de doel rekening is dat een persoonlijke of zakelijke? Als je iets meer context geeft kunnen we je gericht antwoorden. Alle tarieven staan ook op https://bunq.com/terms-fid π
@Edwin-Green-Penguin#112551 reguliere overboekingen op een privΓ© rekening zijn gratis ππ
@Sander#112552 De context is dat ik net als nu op mijn asn bankrekening mijn loon gestort krijg om dit vervolgens naar mijn hypotheek enz over te maken.
@Edwin-Green-Penguin#112557 zie mijn antwoord boven je laatste reactie dan. ππ
@Sander#112559 Dank, heb het nogmaals nagevraagd. Zit idd wel goed.
@Edwin-Green-Penguin#112573 Doe het al een tijdje (Nederlandse werkgever, betaalt in euroβs) en het kost me niks...
Bunq is prima te gebruiken om loon op te ontvangen en (vaste) lasten van te betalen of te laten incasseren. Zeker binnen Nederland werkt dat vlekkeloos. In andere landen lees je wel dat ze moeilijk doen over buitenlandse IBANs, maar dat gaat dus niet op voor Nederland, want Nederlandse IBANs.
Hallo allemaal, heb even de tijd genomen om het door te lezen! Ben nu enkele maanden Bunq gebruiker en mijn reguliere rekeningen opgezegd. Wel heb ik als backup een N26 rekening erbij genomen en dit is voor mij de ultieme combinatie!
@Lesly-Teal-Kiwi#114156 Mag ik vragen waarom je nog steeds een N26 rekening erbij hebt als backup? Ik heb momenteel ook nog een rekening daar, maar ben van plan die op te zeggen. Ik ben persoonlijk helemaal klaar met de customer support daar π€¦π»ββοΈ