• Entrepreneurs
  • Betaalverzoek geaccepteerd maar het geld staat niet op mijn bank

Gisternacht is me betaalverzoek geaccepteerd en kreeg ik een melding ervan en ik drukte erop en zag dat het geld niet bijgeschreven is terwijl er wel staat dat ik het ontvangen zou moeten hebben.
Weet iemand wat ik kan doen?

@Ffff#254442 Hoi! Hoe is je betaalverzoek betaald? Met iDeal of via een andere betaalmethode?

@thijsoost#254443 Via iDeal

@Ffff#254445 Meestal zou een betaling dan direct moeten aankomen, maar uit mijn ervaring blijkt dat ook met iDeal een betaling heel soms vertraging op kan lopen. Het kan soms 1-2 werkdagen duren tot het geld alsnog bijgeschreven wordt.

@thijsoost#254446 Ik snap alleen niet waarom ik dan een melding krijg met dat ik het ontvangen heb er vervolgens op druk en niets zie😓

@Ffff#254447 Dat is wel bijzonder inderdaad. Hoe zie je dat het geld niet bijgeschreven is?

@thijsoost#254448 Geen bijschrijving en saldo is het zelfde

@Ffff#254449 Je ziet wel het bedrag en dat deze betaald was op deze manier?

@thijsoost#254450 Ja precies zo staat het er

Mir ist Mal was ähnliches passiert, ich habe dann einfach die "wo ist meine Zahlung/Überweisung" Suche gestartet.
                    Es gibt die Möglichkeit nach Zahlungen in dem Konto, in dem es gut geschrieben werden sollte, zu suchen. Das Geld wurde auch innerhalb weniger Stunden "gefunden" und gut geschrieben.

5 months later

Heb je het uiteindelijk wel ontvangen heb namelijk hetzelfde probleem geld is ontvangen maar saldo is hetzelfde niks bijgekomen

@New-Orange-Boar-1982098346#273390 Weet je het zeker? Ik heb de situatie die je beschrijft zelf namelijk nog nooit meegemaakt. Heb je de bunq app ook al eens vernieuwd (pull to refresh)? Controleer het anders morgen nog eens.

5 months later

Ik heb het nu al 2 keer meegemaakt dat de bijschrijving van een betaalverzoek pas na 30 dagen op mijn rekening staat. Heeft iemand hier ook ervaring mee? De bankrekeningen van degene die betaald zijn gewoon Nederlandse bankrekeningen.

Hey @Benjamin-Pink-Cheetah#278683 👋
                            I see we already responded to your message in the app, about this case. To help you further, please reach back to us there. Thanks! 😊

@Benjamin-Pink-Cheetah#278683 Ik heb dat nu ook met twee betaalverzoeken betaald door ING. Waar heb jij uiteindelijk je geld gevonden?

@New-Ivory-Alpaca-2350615911#278744 Het geld komt uiteindelijk wel op je rekening te staan, maar is soms enkele dagen vertraagd. Staat het na 2 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan even contact op met bunq support (Profiel > Support centre).

Ik heb dit ook vorige maand meegemaakt. Ideal betaalverzoek betaald door abn amro geld na 1 werkdag ontvangen ik denk dat de melding betaald is zodat je zeker weet dat de persoon betaald heeft.

2 months later

Zelfde hier. Op 3 juli betaalverzoek van 32,35 gestuurd en betaald door een vriend op dezelfde dag door direct op de link te klilkrn. Geld is er nog niet. Heb de pdf van de overschrijving gedeeld via een support ticket en alle overige info toegestuurd. Het vreemde is dat in die pdf de tegenrekening niet mijn rekening is maar een voor mij onbekende bunq rekening. Mijn IBAN staat wel in de omschrijving. Heel gek. Ben een week verder en Bunq vertikt het om ook maar te reageren op mijn support ticket in de app. Heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, misschien wat kinderachtig maar vraag me af of ze uberhaupt ooit nog reageren.

ik heb ook wel eens meegemaakt dat na een bubnq betaalverzoek het 3 dagen duurde voordat het arriveerde.
                                      lijkt dan net of bunq in 1997 zit ofzo. sinds dien gebruik ik zoveel mogelijk "tikkie" hiermee gaat het tot nu toe wel goed