Bjorn Uit de toon van je berichten haal ik ook dat je geen begrip hebt, en ik snap niet helemaal waarom je bunq belachelijk maakt (daarom snap ik dit hele bericht vanaf begin af aan al niet). Ik ben sinds 2018 al klant bij bunq en het werkt allemaal naar behoren voor mij. Bunq is een verademing vergeleken met traditionele banken als Rabobank, ING en AMRO AMRO, en ik ben een zeer tevreden klant.
Bunq is een officiële bank met een banklicentie. Bunq is dus wettelijk verplicht om ervoor te zorgen dat mensen die een account willen openen, dit ook daadwerkelijk mogen. Daarvoor moet bunq de identiteit van alle gebruikers controleren. Tot die tijd mag je dus nog geen gebruik maken van je account, daarom ontvang je je IBAN ook nog niet. Dit is niet alleen bij bunq het geval, maar bij alle banken in Nederland. Nu blijken er (tijdelijk) problemen voor sommige gebruikers te zijn waardoor zij zich niet kunnen verifiëren op dit moment. Ik weet niet of dit aan bunq ligt of aan de partij die de verificatie doet, maar natuurlijk werkt bunq hier aan want bunq ontvangt ook graag nieuwe klanten.
Het enige wat je kunt doen - als je een bunq account wilt - is wachten, de bunq medewerker van support heeft je dit netjes uitgelegd. Hier op het community forum klagen en bunq bespotten gaat dit proces niet versnellen en helpt ook op geen enkele andere manier.