Ik heb een (reallife) credit debit card van Bunq, en ik kan die pinpas in de winkels niet gebruiken.
Er komt steeds betaling afgewezen
Ik zie zelf ook niets in Bunq omtrent blokkades en limiet staat gwn goed
Iemand die kan helpen want ik zie niet direct een optie om met Bunq contact op te nemen

@SinghServices#256653 Hoi! Gezien je Nederlands spreekt, ga ik er vanuit dat je in Nederlandse winkels probeert te pinnen? Mastercards worden op veel plekken in Nederland niet geaccepteerd. Maestro kaarten, ook beschikbaar bij bunq, worden wel geaccepteerd in Nederland.

Bunq contacteren is ook mogelijk, maar nu niet meer nodig denk ik: http://together.bunq.com/d/32181-how-do-i-contact-support

Ik heb net op een betaalterminal geprobeert waar Mastercard als Maestro kaarten op werken en dat werkte ook niet. Ik creerde zojuist een digicard (via Bunq) en gebruikte dat en dat werkte wel

@SinghServices#256658 Heb je je Mastercard al wel geaccepteerd in de app?

Ja zeker! Want ik heb hem daarvoor wel kunnen gebruiken en nu opeens niet

@SinghServices#256661 Dat is bijzonder, en je Digicard had je gebruikt via Google/Apple Pay? Dan is het bijzonder dat dat wel werkte maar je Mastercard niet.

Probeer het later nog eens bij een andere winkel, en neem anders contact op met bunq support.

Maar voor in Nederland raad ik je wel aan vooral de Maestro te gebruiken, want de Mastercard zorgt vaak voor problemen in Nederland.

@SinghServices#256661 Vergeet trouwens wanneer je op iemand reageert niet die persoon te taggen door op de reageren knop te drukken! Anders krijgt de persoon waarop je reageert geen notificatie van je reactie.

@thijsoost#256665 Ik gebruik hem zelf enkel in Belgie, voorheen werkte het altijd goed. Laatste tijd wel wat problemen mee gehad.

@SinghServices#256666 Ah, ook in België is de Maestro de meest geaccepteerde kaart, want ook daar wordt Mastercard lang niet overal geaccepteerd.

2 years later

Oud draadje zie ik... ben nog niet zo lang bij de Bunq (heb het probleem ook gehad), maar ik kwam er achter dat je een pas ook nog moet toewijzen aan een rekening. Wat ik dus niet had gedaan. Want hij bleek standaard gekoppeld te staan aan de spaarrekening die nog op 0 stond.

@New-Rose-Chicken-4165342389#295595 Klopt! Je kunt bij bunq zelf kiezen aan welke rekening je een pas koppelt.

Write a Reply...